اولین آیین اعتکاف دانش آموزان کارون برگزار می شود
کد خبر: 3702282
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

اولین آیین اعتکاف دانش آموزان کارون برگزار می شود

گروه اجتماعی - رئیس اداره آموزش و پرورش کارون از برگزاری اولین دوره اعتکاف دانش آموزی در شهرستان کارون خبر داد.

عزیز مزرعه رئیس اداره آموزش و پرورش کارون در گفت و گو با خبرگزاری ایکنا از خوزستان، با بیان اینکه اولین دوره اعتکاف دانش آموزان امسال در شهرستان کارون برگزار خواهد شد؛ گفت: بهره گیری از زمان معنوی اعتکاف جهت تربیت معنوی دانش آموزان امری حائز اهمیت است.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مراسم اعتکاف از رویش های انقلاب اسلامی به شمار می آید، گفت: امروز جمعیت بسیاری در مراسم معنوی اعتکاف شرکت می کنند که بیشتر شرکت کنندگان در این مراسم معنوی قشر جوان هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش کارون حضور مشاورین مجرب در محل پایگاه های اعتکاف و تلاش در جهت رفع اشکالات دانش آموزان را از دیگر نقاط قوت طرح برشمرد و ابراز امیدواری کرد با استمرار این برنامه ها شاهد تحقق اهداف آموزشی و پرورشی بر اساس مفاد برنامه ها و سیاست های آموزش و پرورش باشیم.

مزرعه خاطرنشان کرد: امسال برگزاری مراسم اعتکاف از امتیازات ویژه ای برخوردار است با توجه به اینکه مراسم اعتکاف در ایام تعطیلات نوروزی واقع شده است ، پیش بینی می کنیم با استقبال گسترده ای روبرو شود.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف دانش آموزی در همه مساجد برگزار کننده اعتکاف انجام خواهد شد؛ عنوان کرد : مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) کوی شکاره 1 به عنوان مرکز اعتکاف دانش آموزان معرفی شده است .

رئیس اداره آموزش و پرورش در عین حال ایجاد فضای آرام، راحت و به دور از استرس و اضطراب همراه با ارائه خدمات مشاوره ای را از ویژگی های این طرح دانست و تاکید کرد : این طرح در کنار تربیت معنوی دانش آموزان، ایجاد فضایی برای تقویت بنیه علمی و ارتقاء معدل دانش آموزان برای امتحانات نهایی و همچنین کنکور سراسری را نیز در نظر دارد.

انتهای پیام

captcha