بزرگترین اعتكاف جوانان كشور در مسجد تاریخی نو شیراز برگزار می‌شود/ مشاركت 10 هزار نفر
کد خبر: 3702426
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰

بزرگترین اعتكاف جوانان كشور در مسجد تاریخی نو شیراز برگزار می‌شود/ مشاركت 10 هزار نفر

گروه اجتماعی ـ طبق رسم هر ساله بزرگترین اعتكاف جوانان كشور توسط كانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز در مسجد تاریخی نو (مصلی قدیم نماز جمعه) برگزار خواهد شد.

احد پاریابی، مدیر روابط عمومی كانون رهپویان وصال شیراز در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از برگزاری بزرگترین اعتكاف جوانان كشور طبق رسم هر ساله به‌همت این كانون در شیراز خبر داد و گفت: بیش از 10 هزار نفر جوانان در این اعتكاف كه در مسجد تاریخی نو (مصلی قدیم نماز جمعه شیراز) برگزار می‌شود، مشاركت خواهند كرد.
وی با یادآوری اینكه این بیستمین اعتكافی است كه به‌همت این كانون برپا می‌شود، افزود: جوانان بین سنین 14 تا 45 سال می‌توانند در این گردهمایی بزرگ معنوی جوانان مشاركت كنند.
پاریابی اظهار كرد: این مراسم معنوی از عصر امروز، 10 فروردین‌ماه وارد مسجد نو شده و به مدت سه روز به انجام اعمال معنوی اعتكاف می‌پردازند.
معاون هماهنگی كانون رهپویان وصال شیراز با یادآوری برای این مراسم معنوی برنامه‌های جانبی معنوی فراوانی نیز برای معتكفان در نظر گرفته شده است، برپایی محافل انس با قرآن، اجرای طرح «با قرآن در زلال اعتكاف»، سخنرانی علما و انجام اعمال ام داوود را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.
وی با بیان اینكه استان فارس همه‌ساله در برگزاری آیین اعتکاف در میان سایر استان‌های کشور رتبه برتر را به خود اختصاص داده است، گفت: سال گذشته بیش از 9 هزار نفر از خواهران و برداران در این آیین شرکت کردند.
مدیر روابط عمومی کانون رهپویان وصال شیراز در عین حال یادآور شد كه شرکت‌کنندگان علاوه بر فارس از استان‌های اصفهان، هرمزگان، بوشهر و دیگر شهرهای کشور در آیین معنوی و روحانی اعتکاف در شیراز حضور می‌یابند.
وی به ارائه گزارشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده در این مراسم معنوی پرداخت و گفت: برگزاری بزرگداشت ولادت حضرت علی(ع) در روز شنبه، 11 فروردین‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی‌الهاشمی، برگزاری محفل قرآنی با حضور قاریان و حافظان مطرح کشوری و استانی در روز دوم و در روز سوم نیز سخنرانی آیت‌الله کلانتری عضو مجلس خبرگان رهبری، مراسم وفات حضرت زینب(س) و مراسم اعمال ام داوود و مداحی از دیگر برنامه‌های جنبی اعتکاف است.
وی بیان کرد: همچنین از اساتید مطرح دانشگاهی از جمله استاد رائفی‌پور، استاد وحید جلیلی و چند تن از اساتید دیگر نیز برای حضور در این آیین دعوت شده است‌.
انتهای پیام

captcha