برگزاری مسابقه ویژه روز جهانی قدس در سوریه
کد خبر: 3703680
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰

برگزاری مسابقه ویژه روز جهانی قدس در سوریه

گروه بین‌الملل - رایزنی فرهنگی ایران در سوریه، مسابقه ادبی و هنری امام خمینی (ره) را به مناسبت روز جهانی قدس برگزار می‌كند.

برگزاری مسابقه ویژه روز جهانی قدس در سوریه

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ با توجه به نزدیک‌بودن زمان دو مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و روز جهانی قدس، رایزنی فرهنگی ایران در سوریه با همکاری و مشارکت انجمن دوستی فلسطین و ایران، برگزاری مسابقه‌ای ادبی و هنری با عنوان «برای قدس مقاوم هستیم و باقی می‌مانیم» را برگزار می‌كند.

این مسابقه در چهار رشته قصیده، داستان کوتاه، مقاله و هنرهای تجسمی، برگزار خواهد شد.

اعلام عمومی این مسابقه طی نشستی رسانه‌ای با حضور بحیصی، رییس انجمن دوستی فلسطین و ایران، ابوالفضل صالحی‌نیا، رایزن فرهنگی ایران در سوریه، حسن حمید، معاون اتحادیه نویسندگان عرب سوریه و نمایندگان رسانه‌های گروهی و تشکل‌های فرهنگی و هنری سوری و فلسطینی، انجام شد.

در آغاز این نشست بحیصی، رئیس انجمن دوستی فلسطین و ایران، با اشاره به سابقه برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری توسط رایزنی فرهنگی ایران در سال‌های گذشته و پیش از بحران سوریه، در مورد اهمیت برگزاری چنین مسابقاتی سخن گفت و اعلام مسابقه ادبی و هنری امام خمینی(ره) را گامی در مسیر احیای این رویداد فرهنگی و هنری مؤثر دانست.

وی تأكید كرد: برگزاری این مسابقه ادای دین به امام خمینی (ره) و نقش ایشان در احیای موضوع فلسطین و قدس در جهان اسلام، است.

سپس ابوالفضل صالحی‌نیا، رایزن فرهنگی كشورمان ن با اشاره به نزدیک بودن زمانی دو مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و روز جهانی قدس، به سابقه و ابعاد موضع آن حضرت نسبت به قضیه فلسطین پرداخت و گفت: امام خمینی (ره) از دهه پنجاه میلادی گذشته موضع اصولی و ثابت در حمایت از فلسطین و ملت فلسطین و علیه روابط رژیم شاه با کیان صهیونیستی را اتخاذ کرد.

وی افزود: موضع امام خمینی (ره) موضعی مبدأ و ثابت و مبتنی بر نگاه دینی و تحلیل سیاسی بود. ملت ایران نیز از ابتدا موضع حمایت از فلسطین و ملت فلسطین را داشته است و این موضع پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تأسیس نظام جمهوری اسلامی، تبدیل به سیاست راهبردی نظام شد.

رایزن فرهنگی كشورمان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار كرد: این مسابقه گامی در مسیر مقاومت و جزئی از آن است؛ زیرا مقاومت منحصر به مقاومت مسلحانه و جهادی نیست؛ بلکه منظومه کاملی است که تمامی جوانب زندگی را در بر می‌گیرد؛ بنابراین مقاومت سیاسی، مقاومت اقتصادی و همچنین مقاومت فرهنگی نیز داریم و این مسابقه در چارچوب مقاومت فرهنگی قرار می‌گیرد.

پس از آن حسن حمید، معاون اتحادیه نویسندگان عرب سوریه در خصوص اهداف مسابقه صحبت کرد و با اعلام بخش‌های چهارگانه آن، شروط هر بخش از مسابقه را برشمرد.

نتایج مسابقه طی مراسم ویژه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس اعلام و جوایز برندگان اعطا خواهد شد.

انتهای پیام

 

captcha