نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کویت آغاز شد
کد خبر: 3704699
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶

نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کویت آغاز شد

گروه بین‌الملل ـ نهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تجوید قرآن جایزه کویت، امروز (21 فروردین‌ماه)، با مشارکت 130 شرکت‌کننده از 79 کشور جهان آغاز شد.

آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن کویت

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه الكترونيكي روزنامه الاسبوع؛ فعالیت‌های نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت از صبح امروز با حمایت شیخ صباح احمد جابر صباح، امیر کویت آغاز شد.

فهد عفاسی، وزیر اوقاف و امور اسلامی کویت ضمن سخنانی در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات گفت: 130 نفر از 79 کشور جهان در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند که ۷۲ نفر در رشته حفظ کل قرآن همراه با تجوید، ۱۹ شرکت‌کننده در رشته حفظ کل قرآن به قرائات ده‌گانه قرآنی و ۳۹ شرکت کننده در بخش تلاوت و ترتیل به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: مبلغ ۱۳۰ هزار دینار کویتی، جایزه برای نفرات برتر این دوره از رقابت‌ها در نظر گرفته شده که به نفرات برتر رشته‌های مختلف این مسابقات اهدا می‌شود.

فهاد عفاسی تصریح کرد: نهمین دوره مسابقات قرآنی جایزه کویت علاوه بر رشته‌های حفظ کامل قرآن همراه با تجوید، حفظ قرآن بر مبنای قرائت‌های ده‌گانه و تلاوت و ترتیل، در بخش بهترین پروژه فنی خدمت به قرآن کریم و با هدف حمایت از افراد مبتکر و خلاق در این حوزه برگزار می‌گردد.

گفتنی است، نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت از امروز(۲۱ فروردین‌ماه) آغاز و تا ۲۹ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت. محمدجواد دلفانی، در رشته حفظ کل قرآن همراه با تجوید ومهدی غلام‌نژاد، در رشته تلاوت نماینده ایران در این دوره از مسابقات هستند.

در هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی جایزه کویت سال گذشته، مجتبی محمدبیگی در رشته قرائت و داوود فلاحی‌میبدی در رشته حفظ کل قرآن کریم از کشورمان در این مسابقات حضور یافتند که محمدبیگی توانست به رتبه پنجم دست پیدا کند.

انتهای پیام

captcha