برنامه‌های قرآنی در اتحادیه مدغم پیگیری می‌شود/ حفظ جزء 30 در اولویت مؤسسات
کد خبر: 3706281
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

برنامه‌های قرآنی در اتحادیه مدغم پیگیری می‌شود/ حفظ جزء 30 در اولویت مؤسسات

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی اتحادیه‌ها در اتحادیه مدغم پیگیری می‌شود، گفت: با توجه به رویکرد ستاد طرح ملی حفظ، فعالیت‌های مؤسسات نیز با محوریت حفظ جزء 30 قرآن پیگیری می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ فارس نوشت: حسن محمدی مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به تأخیر در تشکیل اتحادیه مدغم قرآنی، اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز نمایندگان استانی مشخص نشده‌اند و بر اساس قوانین باید یک ماه قبل از نمایندگان استانی برای حضور در مجمع عمومی کشوری دعوت به عمل آید، زمان برگزاری مجمع اتحادیه کشوری به تعویق افتاده است.

وی با بیان اینکه اتحادیه کشوری 31 خرداد و اول تیرماه برگزار می‌شود، افزود: ما برای سال 1397 برنامه‌هایی را در حوزه‌های مختلف قرآنی طراحی کرده‌ایم بر همین اساس طبق سال‌های گذشته به کمیسیون‌های مرتبط برنامه‌ای را ارائه کرده‌ایم.

محمدی با اشاره به اینکه اتحادیه تشکل‌ها فعالیت‌هایی را اجرایی می‌کند و پس از ادغام، ادامه فعالیت‌ها توسط اتحادیه مدغم صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: ما در کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم بر اساس تکلیف و وظایف در زمینه تحقق مطالبه رهبری در عرصه قرآن، نگاه ویژه‌ای به حفظ قرآن کریم داشتیم به طوری که فعالیت در زمینه حفظ را در اولویت قرار داده و دوره‌ها تربیت مربی و معلم حفظ و همچنین کلاس‌های حفظ نیم جزء تا 30 جزء و حفظ شبانه‌روزی قرآن در یک‌سال را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌‌ها اعتباراتی نیز پیش‌بینی شده است، خاطر نشان کرد: سال گذشته مقرر شد حداقل نیمی از اعتبارات قرآنی از طریق مؤسسات هزینه شود که امیدواریم با عملیاتی شدن این اتفاق مبارک شاهد رشد بیشتر مؤسسات قرآنی در سال جاری باشیم.

محمدی در ادامه به تمرکز بر حفظ جزء 30 قرآن اشاره کرد و گفت: امسال بر اساس ستاد طرح ملی حفظ تمامی نهادها با محوریت حفظ جزء 30 قرآن برنامه‌ریزی می‌کنند بر همین اساس مؤسسات نیز که وظیفه خطیری در زمینه تربیت حافظان قرآن دارند با این رویکرد فعالیت خواهند کرد.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت با بیان اینکه برنامه‌های اکثر مؤسسات در زمینه حفظ است، افزود: مؤسسات قرآنی کشور دوره و کلاس‌های حفظ جزء 30 قرآن را در فعالیت‌های کوتاه‌مدت خود طراحی کرده‌اند و اقدامات متنوعی در این زمینه دارند.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از اهداف حفظ قرآن برای عملیاتی شدن بر دوش مؤسسات قرآنی است، گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات و برنامه‌ریزی منسجم تمامی دستگاه‌ها و نهادها امسال حفظ جزء 30 قرآن و رسیدن به تعداد مشخص شده به خوبی پیگیری و عملیاتی شود.

انتهای پیام

captcha