انتقاد حزب کارگر انگلیس از مشارکت لندن در حمله به سوریه
کد خبر: 3706598
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

انتقاد حزب کارگر انگلیس از مشارکت لندن در حمله به سوریه

گروه بین‌الملل - رهبر حزب کارگر انگلیس از ترزا می نخست وزیر این کشور به دلیل بی‌اعتنایی به پارلمان و تصمیم‌گیری یکجانبه برای مشارکت با آمریکا و فرانسه در حمله موشکی اخیر به سوریه انتقاد کرد.

انتقاد رهبر حزب کارگر از مشارکت دولت انگلیس در حمله به سوریه بدون مشورت با پارلمان/ آماده

به گزارش ایکنا به نقل از بی‌بی‌سی‌ورد؛ جرمی کوربین دیروز (سه‌شنبه)  تاکید کرد نخست‌وزیر باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد دخالت نظامی در خارج از کشور با پارلمان مشورت می‌کرد.

وی افزود: اکنون زمانی است که پارلمان باید حدود اختیاراتش را در این زمینه نشان دهد. اقدام نخست‌وزیر بدعتی ایجاد کرد که می‌تواند راه را برای اقدامات پرخطرتر در آینده هموار کند.

وی گفت: پارلمان باید مسئله الزام دولت به مشورت با نمایندگان پیش از اقدام نظامی در خارج از کشور را به بحث بگذارد و در این باره ابهام‌زدایی کند.  

ترزا می در جلسه روز دوشنبه پارلمان ادعا کرده بود که این حمله از نظر اخلاقی و حقوقی اقدامی درست بوده است.

کربین در این جلسه با انتقاد از می، گفت: دولت باید به پارلمان پاسخگو باشد نه به هوس‌های رئیس جمهور آمریکا. مشارکت انگلیس در حمله موشکی روز شنبه به سوریه اعتراضات زیادی را در این کشور برانگیخته است. حتی برخی از نمایندگان پارلمان هم که با این حمله موافق بودند از این که با پارلمان در مورد آن مشورت نشده ابراز نارضایتی کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha