برنامه‌ آستان عبدالعظیم(ع) در هفته جاری
کد خبر: 3707991
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸

برنامه‌ آستان عبدالعظیم(ع) در هفته جاری

کانون خبرنگاران نبأ ــ برنامه‌های هفتگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) اعلام شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، برنامه شنبه اول اردیبهشت‌ماه؛ مراسم سالروز ولادت حضرت اباالفضل(ع) با مدیحه‌سرایی سعید جعفری بعد از نماز ظهر و عصر در مصلای بزرگ ری و کلاس تجوید، صوت و لحن با تدریس آقای سید مرتضی لاجوردی از ساعت 17:30 در مسجد جامع آستان مقدس و همچنین مراسم شب ولادت حضرت امام سجاد(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام فرشاد یزدی و مدیحه‌سرایی آقای مرتضی عزیزی بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری برگزار شد.

روز یکشنبه، دوم اردیبهشت‌ماه نیز مراسم سالروز میلاد حضرت امام سجاد(ع) با مدیحه‌سرایی مصطفی عسکری بعد از نماز ظهر و عصر در مصلای بزرگ ری و کلاس ترتیل قرآن ویژه خواهران با تدریس سمیه حاجعلی از ساعت 15 تا 17 در تالار شیخ کلینی(ره) برگزار شد، سلسله مباحث سبک زندگی (مهارت‌های خانواده) ویژه بانوان با سخنرانی نیلچی‌زاده از ساعت 15:30 تا 17 در تالار شیخ صدوق(ره) و همچنین برپایی کلاس حفظ قرآن توسط حجت‌‌الله میرزایی از ساعت 17:30 در مسجد جامع آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) بخش دیگری از برنامه‌های این روز بود.

برپایی کلاس حفظ قرآن ویژه بانوان توسط خانم پورامینی ساعت 14تا 17 در نگارخانه عترت و کلاس تجوید تخصصی ویژه بانوان توسط یثربی از ساعت 15 تا 17 در تالار شیخ کلینی(ره) و همچنین برپایی کلاس تجوید، صوت و لحن توسط محمد برخورداری از ساعت 17:30 در مسجد جامع، برنامه‌های روز دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه است.

برنامه‌های روز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌ماه شامل‌ برپایی کلاس تجوید، صوت و لحن ویژه خواهران با تدریس شیما چنگی در ساعت 15 تا 17 در تالار شیخ کلینی(ره) و کلاس تجوید تخصصی توسط جعفر شکری از ساعت 17:30 در مسجد جامع و قرائت دعای توسل توسط محسن جلالی بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری است.

در این هفته برپایی کلاس تجوید، صوت و لحن توسط حجت‌الاسلام موسوی درچه‌ای ساعت 17:30 بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع برنامه‌ روز چهارشنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه است.

برگزاری کارگاه آموزش مداحی از ساعت 14 در سالن اندیشه جوان واقع در صحن مصلای آستان مقدس و برپایی کلاس صوت و لحن با استادی داود لاچینانی از ساعت 17:30 در مسجد جامع و قرائت دعای کمیل توسط حمیدرضا خدام بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی پنجشنبه، ششم اردیبهشت‌ماه این آستان است.

برنامه‌های فرهنگی جمعه، هفتم اردیبهشت‌ماه نیز شامل‌ مراسم قرائت دعای ندبه توسط حجت‌الاسلام باقربیک ساعت 7 صبح در مصلای بزرگ ری و هم‌چنین برگزاری مراسم جشن شب ولادت حضرت علی اکبر (ع) با مدیحه‌سرایی محسن طاهری صدر و برپایی محفل انس با قرآن کریم بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری مهم‌ترین برنامه‌های این روز است. علاوه بر برگزاری فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلای بزرگ ری در تمام ایام هفته،‌ نمازهای یومیه به صورت جماعت در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) اقامه می‌شود.

نیره ادیبی

انتهای پیام

 

captcha