نشاط معنادار لازمه موفقیت در دوران جوانی است
کد خبر: 3709652
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳

نشاط معنادار لازمه موفقیت در دوران جوانی است

گروه فرهنگی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه جوان موفق، اندیشه‌ورز و برخوردار از نشاط معنادار است، گفت: توجه به معیارهای فراوان جوانی و موفقیت‌های حاصل شده در نتیجه اعتماد به جوانان یک اصل غیرقابل انکار است.

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به روز جوان گفت: نگاه مختصری به معیارها و شاخص‌های جوان موفق، می‌تواند رویکرد مدیران جامعه را در مواجهه و حل مسائل جوانان تغییر دهد.
وی افزود:به نظر می‌رسد یکی از خصوصیات جوان موفق، بهره مندی از نشاط مثبت، معنادار و مستمر، مطابق با فطرت جوانی است یعنی داشتن روحیه امید و شادکامی قلبی و مؤثر در پیشرفت جامعه که جوان را به توفیقات نزدیک‌تر می‌کند.
حجت‌الاسلام قربان‌پور با بیان اینکه جوانی دوره قدرت و توان است و بطالت و کسالت او را افسرده و غیر مؤثر می‌کند تاکید کرد: یکی دیگر از شاخص‌های جوان موفق اصل تلاش و خستگی ناپذیری است.
وی زمان شناسی و فرصت شناسی را در دوران جوانی مهم تلقی کرد و افزود: جوان باید از دوران و زمان جوانی و عمر خویش و فرصت‌های پیش رو و امکاناتی که در اطراف او وجود دارد نهایت بهره‌گیری را داشته باشد و با حوصله و دقت به فرصت‌ها نگاه کند و پویایی در زندگی داشته باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: توجه به اصول ارزشی و شاخص‌های مطابق فطرت و معیارهای مکتبی، از ویژگی‌های شاخص یک جوان موفق است؛ لذا در این رابطه مبانی دینی توصیه‌های فراوانی دارد که گل سرسبد آنها پاکی و تعبد است که می‌تواند موجبات قرب الهی را برای جوان فراهم کند.
حجت‌الاسلام قربان‌پور با اشاره به اینکه جوان موفق، اندیشه‌ورز و برخوردار از نشاط معنادار است خاطرنشان کرد: توجه به معیارهای فراوان جوانی و موفقیت‌های حاصل شده در نتیجه اعتماد به جوانان یک اصل غیرقابل انکار است که امیدوارم شاهد حل مشکلات این قشر بیش از پیش باشیم.
انتهای پیام

captcha