فرقه ضاله را چگونه بشناسیم
کد خبر: 3710609
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
بسته مطالعاتی مرکز اسناد؛

فرقه ضاله را چگونه بشناسیم

گروه ادب ــ در آستانه برگزاری سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی بسته کتاب با هدف شناخت ابعاد مختلف فرقه بهائیت را به مخاطبان معرفی کرد.

فرقه ضاله را چگونه بشناسیم
به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، در بسته کتاب «شناخت فرقه ضاله» کتاب‌هایی با عناوین «بهائیان نظامی در حکومت پهلوی دوم»، «بهائیت در ایران»، «خاطرات زندگی صبحی و تاریخ بابیگری و بهائیگری» معرفی شده است.

بهائیان نظامی در حکومت پهلوی دوم

کتاب «بهائیان نظامی در حکومت پهلوی دوم» نوشته شاداب عسگری در 740 صفحه و شمارگان 1000 نسخه توسط مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است. در این کتاب به پیدایش بهائیت و اهمیت ارتش و حضور بهائیان نظامی در رژیم پهلوی که از بدو تشکیل این رژیم تا آخرین روزهای حیات آن با قوت ادامه داشت اشاره شده است.

کتاب یادشده در سه فصل گردآوری شده است. در فصل اول به پیدایش و چگونگی شکل‌گیری بهائیت و بنیان‌گذاران آن و ساختار درونی از جمله محافل ملی و دارالتبلیغ بین‌المللی و همچنین رابطه بهائیان با یهودیان در داخل کشور و رابطه آن‌ها با سفارت آمریکا اشاره شده است. در فصل دوم جایگاه ارتش و موقعیت خاص نظامیان در حکومت پهلوی و اهمیت ارتش در بین نهادهای کشور بررسی می‌شود. فصل سوم نیز به مقوله اشتغال بهائیان در ساختار رژیم پهلوی دوم پرداخته است. همچنین در بخش ضمائم ، اسناد و مدارک مرتبط با موضوع در سه فصل ارائه شده که خود گویای غنای اسنادی و محتوایی این کتاب است.

بهائیت در ایران

کتاب «بهائیت در ایران» نوشته سید سعید زاهد زاهدانی در 317 صفحه و شمارگان 2500 توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است. کتاب یادشده، پیدایش، رشد و گسترش بهائیت در ایران را مورد بررسی قرار داده و در شش فصل گردآوری شده است. در فصول اول ضمن ارائه کلیاتی، به ایدئولوژی بابیه، ازلیه و بهائیه اشاره شده است.

در فصل سوم از کنشگران بابیه و رهبران آن فرقه صحبت به میان آمده و در فصل چهارم به بهائی‌گری در عصر قاجار اشاراتی شده است. فصل پنجم نحوه مواجهه علما، مردم و روشنفکران را با فرقه ضاله بهائیت مورد بررسی قرار داده و در ششمین فصل رهبران فرقه ضاله بهائیت را معرفی می‌کند و در فصل هفتم فعالیت‌ها و توطئه‌های بهائیان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بررسی می‌شود.

خاطرات زندگی صبحی و تاریخ بابیگری و بهائیگری

کتاب «خاطرات زندگی صبحی و تاریخ بابیگری و بهائیگری» بازنویسی خاطرات فضل‌الله مهتدی صبحی به کوشش حجت‌الاسلام سید هادی خسروشاهی در 532 صفحه و 2000 شماره توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

این کتاب به زندگانی فضل‌الله صبحی مهتدی از بهائیان معروف کاشان که بسیار پر ماجرا و مملو از فراز و نشیب است می‌پردازد. صبحی سالیان سال به آسیای میانه و اغلب نقاط ایران سفر کرده و در این مسافرت‌ها پیوسته مبلغ بهائیت بوده است. صبحی که خود از جداشدگان فرقه ضاله بهائیت بود در خاطرات خود انحرافات اعتقادی، معنوی و اخلاقی و فسادهای موجود در بهائیت و رهبران آن را به خوبی روایت کرده است. نویسنده در این اثر شگردهای تبلیغ بهائیت و تاراج میراث فرهنگی و سرمایه تبلیغ بهائیان و معارف بابیه و أمنای بابیه را مورد بررسی قرار داده است.

انتهای پیام

captcha