کمبود قرآن برای مراسم ترتیل خوانی ماه رمضان/ ۶۰۰۰ موقوفه در آذربایجان شرقی وجود دارد
کد خبر: 3711456
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

کمبود قرآن برای مراسم ترتیل خوانی ماه رمضان/ ۶۰۰۰ موقوفه در آذربایجان شرقی وجود دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از کمبود قرآن برای برگزاری مراسم ترتیل خوانی درماه مبارک رمضان در تبریز خبر داد و گفت: ۶ هزار موقوفه و ۲۲۰ بقعه و امامزاده در استان آذربایجان شرقی وجود دارد.

به گزارش ایکنا؛ حوزه نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصائبی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی امامزادگان را همانند مغناطیس‌ هایی دانست که مردم را به خود جذب می‌ کنند، ابراز داشت: دشمنان تبلیغات سوئی درباره قبور امامزاده‌ها مطرح کرده و این سوال را زیاد مطرح می ‌کنند که چرا امامزاده‌ها در روستاها و شهرهای دورافتاده حضور داشتند که باید گفت اکثر امامزاده‌ها از دست دشمنان‌ فرار می ‌کردند و در هرکجا که مردمش مسلمان بودند و با آن ‌ها رفتار خوبی داشتند، سکونت می‌ کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تاکید کرد: قبور امامزادگان متعددی در این استان وجود دارد اما موفق به معرفی آن ‌ها نشده‌ایم و یکی از دلایل موفقیت برخی استان‌ ها، وجود ظرفیت ‌های بزرگ گردشگری و حضور مسافران است.

وی بر ضرورت معرفی امامزادگان برای جذب گردشگر تاکید و تصریح کرد: معرفی امامزادگان قطعا چه از داخل کشور و چه از خارج، گردشگران زیادی به ویژه در حوزه مذهبی را وارد استان می کند.

حجت‌الاسلام مصائبی یادآور شد: آستان امامزادگان از ابتدا با نذورات مردمی اداره شده‌ اند و هرگز بودجه و اعتباری از سوی دولت برای آن‌ها اختصاص نیافته است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از امامزاده‌ها بین مردم شناخته شده هستند، اما گمنامی ‌شان بخاطر عدم توجه مسئولان و مردم به معرفی آن ‌هاست، تاکید کرد:۲۲۰بقعه و امامزاده در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که عملیات احیا در ۱۰۰ امامزاده در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری به آخرین آمار موقوفات استان اشاره کرد و گفت: در کل ۶ هزار موقوفه در استان ما وجود دارد و در یک ماه اول سال جاری نیز ۱۰وقف جدید انجام شده و آمار سال گذشته نیز ۱۰۰وقف بوده است.

وی در پایان با اشاره به میزان کم وقف قرآنی در استان آذربایجان شرقی اذعان کرد: برای برنامه جمع ‌خوانی قرآن که در ماه مبارک رمضان در مصلای تبریز برگزار می ‌شود، قرآن به تعداد کافی نداشتیم که مجبور شدیم ۵هزار جلد قرآن از استان کرمانشاه درخواست کنیم و این در شأن مردم ولایتمدار تبریز نیست.

انتهای پیام

captcha