تجلیل از عکاس و خبرنگار افتخاری ایکنا در طرح «نوای ملکوت»
کد خبر: 3713030
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
با حضور مسئولان استانی انجام شد؛

تجلیل از عکاس و خبرنگار افتخاری ایکنا در طرح «نوای ملکوت»

کانون خبرنگاران نبأ ــ طی مراسمی در آئین تجلیل از خادمان «نوای ملکوت» ،حامد فکوری، خبرنگار افتخاری خبرگزاری ایکنا و حسین شریفی نسب، عکاس افتخاری این خبرگزاری در راستای تلاش و تعامل عالی در پوشش برنامه‌های فعالیت‌های قرآنی از سوی سردار سرتیپ پاسدار علی رزمجو، فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر تجلیل شدند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین عبدالرضا سروستانی، عضو شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، چهارشنبه، 19 اردیبهشت در آئین تجلیل از خادمان، خبرنگاران و عکاسان دوره طرح ترتیل‌خوانی «نوای ملکوت» که در محل سالن اجتماعات 22 بهمن حسینیه عاشقان ثارالله کوی جانبازان منطقه 1 شهر بوشهر برگزار شد، با اشاره به مانوس بودن مردم استان بوشهر با کلام وحی اظهار داشت: مردم استان بوشهر از دیرباز با قرآن کریم انس داشته‌‌اند که این مهم در ماه مبارک رمضان به اوج خود می‌رسد.

وی، با قدردانی از برگزاری مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم به صورت منظم و منسجم توسط سپاه امام صادق(ع) گفت: این برنامه که از تاثیرگذارترین مراسم‌های ماه مبارک رمضان است مورد استقبال قابل توجه مردم استان بوشهر قرار می‌گیرد. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم معارف قرآنی در رشد سعادت و کمال انسان و جامعه گفت: عزت مندی نظام اسلامی ایران بر مبنای قرآن و معارف قرآنی است که این مهم با درایت امام راحل محقق شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با هدایت پیامبرگونه آنرا ادامه می‌دهند.

سروستانی، قرآن کریم را نسخه شفابخش برای انسان در مقابل همه بحران‌ها و مشکلات دانست و  با اشاره به خارج شدن آمریکا از برجام تصریح کرد: مقام معظم رهبری این مهم از مدت‌ها قبل پیش بینی و روشن‌گری کرده بودند.

وی، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی ماهیت دشمنان را بر اساس مبنای قرآن کریم دنبال و تبیین می‌کنند خاطر نشان کرد: ماهیت دشمنان که در بد عهدی آمریکا مشاهده می‌شود دور از انتظار نیست چراکه ماهیت دشمنان، قرآن کریم قرن‌ها پیش برای مسلمانان تبیین کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان گفت: شورای عالی قرآن استان با همکاری دستگاه‌ها و محوریت سپاه استان بوشهر برای برگزاری مطلوب برنامه ترتیل خوانی ماه مبارک رمضان برنامه ریزی کرده است.

سروستانی به مشارکت کارشناسان قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی در تفسیر قرآن در برنامه نوای ملکوت پرداخت و افزود: در ایام ماه مبارک رمضان از ظرفیت ائمه جمعه در شهرستان‌ها برای تفسیر قرآن در محافل قرآنی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه دارالقرآن سازمان تبلیغات برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک کرده است افزود: برای بهره‌برداری مطلوب از فیوضات ماه مبارک رمضان، در این ایام 700 روحانی و طلاب در قالب شبکه تبلیغی به نقاط مختلف استان بوشهر اعزام می‌شوند.

سیدحسین ناظر، مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر در این مراسم با بیان اینکه آثار و برکات قرآن از زمان نزول قرآن موجب رشد تجلی در شخصیت‌سازی انسان‌ها و سبک زندگی آنها شده است، اظهار داشت: قرآن عامل وحدت بخشی و اتحاد است و این مؤلفه‌ها در مراسم ترتیل‌خوانی «نوای ملکوت» نمایان است و محافل قرآنی یک حرکت و رویش انقلابی است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر برپایی محفل انس با قرآن را در ماه مبارک رمضان را یک لطف الهی عنوان کرد و افزود: شبکه رادیویی و تلویزیونی صدا و سیمای مرکز بوشهر خادم قرآنی مردم استان است.

وی با اعلام اینکه یکی از ظرفیت هایی که در ماه رمضان به ظرفیت رسانه ای مرکز بوشهر اضافه می شود استفاده از سامانه رادیونما بوشهر عنوان کرد و گفت: بیش از 210 هزار نفری مردم بوشهر به شیوه حضوری در محفل تفسیر و قرائت «نوای ملکوت» بهره برده اند و مابقی نیز از طریق گیرنده شبکه استانی صدا و شبکه استانی سیما مرکز بوشهر استفاده کرده اند. 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر از پخش 225 ساعت برنامه زنده رادیویی و تلویزیونی ویژه رمضان ۱۴۳۹ در بوشهر خبرداد و بیان داشت: 24 هزار دقیقه ویژه برنامه رادیویی و تلویزیونی ماه مبارک رمضان با تلاش بیش از 63 نفر عوامل تولیدی و فنی برای استفاده هم استانی های روی آنتن پخش مرکز بوشهر می رود.

سردار سرتیپ پاسدار علی رزمجو، رئیس ستاد استانی هفتمین دوره طرح ترتیل خوانی «نوای ملکوت» و فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در این جلسه اظهار داشت: قرآن کریم سرچشمه پیدایش و سرمایه پرورش بزرگترین و پاکترین روح‌ها، بلندترین همت‌ها، استوارترین اراده‌ها، عالی‌ترین معارف و عمیق‌ترین افکار در عرصه گسترده و حوزه‌های گوناگون حیات فکری، فرهنگی، علمی، اجتماعی، ادبی و هنری مسلمانان بوده است.

وی، با بیان اینکه مردم استان بوشهر به قرآن و عترت پیوند ناگسستنی دارند گفت: این مهم در ماه مبارک رمضان به اوج می‌رسد و حسینیه عاشقان ثارالله تجلی‌گاه و نمایشگاه مفاهیم قرآنی در ماه مبارک می‌شود.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان افزود: امسال برای هفتمین سال آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در حسینیه عاشقان ثارالله با حضور  قاریان، حافظان و قشرهای مختلف مردم برگزار می‌شود.

سردار رزمجو با بیان اینکه این آیین در قالب نوای ملکوت اجرا می‌شود خاطر نشان کرد: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان نوای ملکوت در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر طنین انداز می‌شود و تا پایان ماه مبارک رمضان بعدازظهر این محفل نورانی برپا است.

وی با بیان اینکه در این محفل قرآنی قاریان و داوران برجسته قرآنی و بین‌المللی حضور دارند تصریح کرد: آیین ترتیل خوانی قرآنی کریم در حسینیه عاشقان ثارالله به صورت زنده از رادیو و تلویزیون استان بوشهر  پخش می‌شود و نمونه این مراسم در شهرها و روستاهای مختلف تا پایان ماه مبارک برپا می‌شود.

یادآور می‌شود، در این آئین حامد فکوری، خبرنگار و حسین شریفی نسب، عکاس افتخاری کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ در راستای تلاش و تعامل عالی در پوشش برنامه‌های فعالیت‌های قرآنی «نوای ملکوت» از سوی سردار سرتیپ پاسدار علی رزمجو، رئیس ستاد استانی هفتمین دوره طرح ترتیل‌خوانی «نوای ملکوت» و فرمانده سپاه امام صادق‌(ع) استان بوشهر تجلیل شدند.

خبرنگار: حامد فکوری

عکاس: حسین شریفی‌نسب

captcha