کرامت انسانی؛ مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی/شکر عملی؛ وظیفه ما در برابر انقلاب
کد خبر: 3713487
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

کرامت انسانی؛ مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی/شکر عملی؛ وظیفه ما در برابر انقلاب

گروه معارف ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که وقتی انسان در زندگی با کرامت باشد همه چیز آن ارزش پیدارمی‌کند، اظهارکرد: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران، کرامت انسانی است.

کرامت انسانی؛ مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، حفظ کرامت انسان را یکی‌از اصول سبک زندگی دینی عنوان کرد و گفت: امروز دنیا پذیرفته است که انسان دارای کرامت است، به‌طوری‌که کرامت به‌معنای احترام و هویت است.
وی با بیان این مطلب که وقتی در زندگی انسان با کرامت باشد همه چیز آن ارزش پیدا می‌کند، اظهارکرد: خداوند متعال خود را توصیف به رب کریم کرده است.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که خداوند متعال در قرآن از خود با عنوان «رب‌کریم» و «رب‌اکرم» یاد می‌کند، خاطرنشان کرد: کرامت خداوند از همه برتر است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: از زبان آصف بن برخیا در قرآن نقل شده؛ وقتی حضرت سلیمان تحت ملکه سبا را با طرفه‌العینی حاضر کرد، فرمود که است اگر انسان کرامت کند سود می‌برد، این در حالی است که در قرآن از پیامبر اکرم(ص) با عنوان رسول کریم یاد شده است
امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: وقتی امام حسین(ع) در مسیر کربلا بود از شخصی درخواست کرد با او همراهش برود؛ آن فرد پاسخ داد، چه جوابی به تو بدهم که تو خود کریمی، پدر مادرت کریم و جدت نیز کریم است.
این مفسر قرآن‌کریم به آیه‌‎ای از قرآن با این مضمون که «ای انسان چه چیز باعث شده که تو نسبت به پروردگار کریمت مغرور بشوی»، اشاره و افزود: جواب این سؤال در خود متن است، به‌طوری‌که در زندگی دینی انسان کریم و صاحب شخصیت است.
وی با اشاره به این‌که انسان هم از نظر جسمی و روحی کریم است، تصریح کرد: بدن انسان و روح انسان کرامت دارد خداوند انسان را بر قامت موزون آفریده است.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که کرامت انسان به روح الهی است، اضافه کرد: از آنجاکه خداوند روح خود را بر انسان دمیده انسان کرامت دارد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر حفظ کرامت انسانی به تشریح عوامل حفظ کرامت انسان پرداخت و گفت: عوامل حفظ کرامت انسان در روایت امام صادق(ع) خوش‌خُلقی سعه‌صدر و فرو بردن خشم است.
امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: انسان بزرگ برخورد بزرگوارانه دارد، کمااینکه فرو بردن خشم و غضب عامل حفظ کرامت انسان است.
این مفسر قرآن‌کریم با بیان این‌که انسان کریم غضب خود را فرو می‌برد و از خطاهای دیگران چشم‌پوشی می‌کند، عنوان کرد: در روایتی از امام علی(ع) آمده است که انسان کریم همت بلند دارد و آینده درخشانی برای خود ترسیم می‌کند.

اجتناب از گناه و استقامت در طریق ولایت؛ عوامل کرامت انسانی

وی اجتناب از گناه را عامل دیگر کرامت انسان برشمرد و با ذکر این مطلب که گناه ذلت می‌آورد، خاطرنشان کرد: انسان کریم تن به ذلت نمی‌دهد، همان‌طور که هرگز شخصیتی مثل امام حسین(ع) دست بیعت به فاسقی چون یزید نمی‌دهد.
آیت‌الله میرعمادی عامل دیگر کرامت انسان را استقامت در طریق ولایت ذکر کرد و افزود: استقامت ازآن مردم کریم است، روح انسان کریم در برابر حوادث استوار است به طوری که در حدیثی آمده است: بزرگی در مقاومت و استقامت است.

انقلاب اسلامی ایران باعث کرامت ایرانیان شد

امام ‌جمعه خرم آباد با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران باعث کرامت ایرانیان شد، امروز مردم ایران کریم هستند، افزود: در زمان رژیم شاه، شخصی به نام تقی‌زاده گفته بود که برای پیشرفت ایران باید از سر تا پا غربی بشویم اما امروز مردم ما به این نتیجه رسیده‌اند اگر می‌خواهند پیشرفت کنند باید در مقابل آمریکا ایستادگی کنند.
وی با بیان این مطلب که زندگی دینی زندگی با کرامت است، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران را کرامت انسانی ذکر کرد و اظهارکرد: امروز رهبر معظم رهبری اشتباهات ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را گوشزد می‎کند.

شکر عملی؛ مهم‌ترین وظیفه ما در برابر انقلاب

نماینده ولی‌فقیه در استان شکر عملی را مهم‌ترین وظیفه ما در برابر نعمت‌های انقلاب دانست و گفت: دستاوردهای انقلاب را باید از روی انصاف و یادآوری بیان کرده و شکر نعمت‌های انقلاب را بجا بیاوریم.
وی با بیان این‌که اولین شکر عملی انقلاب این است که به تولید علم و پردازیم، اضافه کرد: دانشگاه باید مرکز خلاقیت باشد، دانشگاه علوم پزشکی باید مهم‌ترین و مجهزترین آزمایشگاه‌های پزشکی را در اختیار داشته باشد و جهت‌گیری این مرکز به‌سمت تولید علم و خلاقیت باشد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان شکر عملی دیگر در برابر انقلاب را تبیین گفتمان عدالت و گسترش آن در جامعه دانست و گفت: انقلاب اسلامی بر پایه حق و عدالت بود کمااینکه گسترش گفتمان عدالت و جلوگیری از فساد می‌شود.
امام‌ جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که ما از گسترش گفتمان عدالت واهمه‌ای نداریم، افزود: هرکس اشتباه کرده باید جوابگو باشد.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که خداوند در آیات متعدد همواره یادآوری نعمت‌ها و همچنین شکر نعمت را متذکر شده است، اضافه کرد: وظیفه همگانی ما شکر نعمت انقلاب و دستاوردهای آن است این در حالی‌است که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران یک حرکت انقلابی شروع کرد که آن حرکت باعث به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران است.

انقلاب اسلامی ایران درخشش الهی برای ملت ایران بود/لزوم گسترش گفتمان عدالت در جامعه

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران درخشش الهی برای ملت ایران بود، افزود: مملکت در زمان پهلوی در وضعیتی قرار گرفته بود که نظر فرهنگی، دینی و اجتماعی هیچ‌گونه مشروعیت و جایگاهی داشت، رژیم پهلوی از بیخ و بن ویران بود.
آیت‌‌الله میرعمادی با تاکید بر ضرورت بیان دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان، استقلال سیاسی مهمترین دستاورد سیاسی انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: استقلال ما به‌طور همه‌جانبه حاصل شده است و مردم سرنوشت خودشان را خودشان به دست گرفتند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان دومین دستاورد سیاسی انقلاب اسلامی ایران را آزادی و رهایی از استبداد برشمرد و خاطرنشان کرد: ذکر این نکته ضروری است که آزادی به معنای بی بندوباری نیست بلکه آزادی معنای مقدسی دارد.
امام‌جمعه خرم‌آباد در تشریح دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود اضافه کرد: انقلاب ما انقلابی بود که در مقابل فرهنگ غرب ایستادگی و مبارزه کرد، کمااینکه در زمان شاه از نظر فرهنگی مزرعه فرهنگی ما علف هرز بود و امروز مزرعه فرهنگی انقلاب اسلامی ایران سراسر محصول است.
وی با تشریح دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی ایران به محسوس بودن دستاوردهای علمی اشاره و با بیان این‌که امروز کشور ما در المپیادهای جهانی رتبه دهم را دارد اضافه کرد: در دانشگاه‌های ما امروز شاهد پیشرفت علمی، پزشکی، نوآوری و ابتکارات هستیم.
آیت‌الله میرعمادی با با بیان این‌که آمریکا و اروپا از لحاظ پزشکی مدیون ایرانیان هستند، افزود: پزشکی آمریکا و اروپا توسط ایرانیان انجام می‌شود این در حالی‌است که ایران به غرب خدمات فراوانی ارائه داده است و امروز باید خدمات متقابل ایران و غرب بیان شود کمااینکه غرب نه تنها هیچ خدمتی به ایران کرده است بلکه همواره به فکر توطئه بر علیه مردم ایران بود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر ایجاد خلاقیت و ابتکار در دانشگاه‌ها، اضافه کرد: وظیفه امروز ما شکر در برابر نعمت‌های انقلاب است این درحالی است که امروز گفتمان عدالت باید در جامعه گسترش پیدا کند.
امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که دستاوردهای انقلاب در حوزه اقتصادی به غیر از مشکلات اقتصادی است، افزود: ده‌ها سال است که مملکت ما توانسته است با وجود تحریم‌های دشمنان استقلال اقتصادی داشته باشد این در حالی‌است که در آمریکا با کوچک‌ترین حادثه‌ای قیمت دلار پایین می‌آید.

 

captcha