صلوات شعبانیه و ورود لحظه آخری به ضیافت شعبان
کد خبر: 3713809
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

صلوات شعبانیه و ورود لحظه آخری به ضیافت شعبان

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام لزومی با ذکر روایتی از امام رضا‌(ع) خاطرنشان کرد: در ماه شعبان صلوات و تلاوت قرآن زیاد انجام گیرد، چرا که تا لحظه آخر آن امکان ورود به مهمانی شعبان وجود دارد، مانند کسی که از عمرش بهره درست نبرده در صورتی که باقیمانده عمر سرمایه‌ای است که ارزش آن نامعلوم است.

صلوات شعبانیه و ورود لحظه آخری به ضیافت شعبان

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن لزومی، امام جمعه پاکدشت شامگاه دیروز، 22 اردیبهشت در جمع نمازگزاران مسجدالشهدای این شهر با اشاره به اواخر ماه مبارک شعبان گفت: در این شب‌ها حالت مصیبت از دست دادن این ماه می‌تواند دستگیر ما باشد، در حالتی که آدم حالت مصیبت‌زده داشته باشد؛ امید آنکه خداوند همه فضیلت‌های از دست رفته را نصیب او کند وجود دارد.
وی در تشریح صلوات شعبانیه که از سوی نمازگزاران خوانده شد، افزود: در ابتدای این دعا پنج صلوات در اوصاف پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است و در ادامه شامل برکات و راه رسیدن به آن‌ها است.
نماینده ولی فقیه در پاکدشت با اشاره به عبارت «کهف الحصین»، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را پناهگاهی مستحکم خواند و بیان کرد: از آیات عجیب خداوند سیدالشهدا(ع) است که به او پناه آوردند، تنها پناهگاهی است که هیچ راه نفوذی ندارد و در آن دین و دنیای ما محفوظ خواهد ماند.
وی تأکید کرد: تنها راه نجات و شفاعت، تمسک به سنت اهل بیت(ع) است چرا که پیامبر شفیعی است که شفاعتش مورد قبول است و با مقام شفاعت ایشان است که می‌شود به رحمت ماه شعبان رسید.
حجت‌الاسلام لزومی با ذکر روایتی از امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: در این ماه صلوات و تلاوت قرآن زیاد انجام گیرد چرا که تا لحظه آخر آن امکان ورود به مهمانی شعبان وجود دارد، مانند کسی که از عمرش بهره درست نبرده در صورتی که باقیمانده عمر سرمایه‌ای است که ارزش آن نامعلوم است.

محمد فرخی

انتهای پیام

 

captcha