جوانان پروانه وار به دور مساجد بچرخند
کد خبر: 3711314
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
خطیب جمعه پاکدشت:

جوانان پروانه وار به دور مساجد بچرخند

کانون خبرنگاران نبأ ــ خطیب جمعه پاکدشت ظاهر مسجد را در آبادانی دانست و گفت: مسجد باید پاک، طیب، طاهر و معطر باشد، جوانان هر محل باید مانند پروانه به دور مساجد بچرخند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت الاسلام والمسلمین حسن لزومی امام جمعه شهرستان پاکدشت ظهر امروز، 14 اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه تقوا وابستگی به دنیا را کم می‌کند، تقوا را بسیار کارساز دانست و گفت: تقوا آدمی را پاک نگه می‌دارد و دل آدمی را صاف می‌کند.
وی با قدردانی از برگزارکنندگان جشن‌های شعبانیه که نشان از اشتیاق بی حد و مرز مردم به اهل بیت داشت، افزود: ماه شعبان در این روز‌ها امام زمانی شده و مردم آمادگی لازم برای ورود به مهمانی خدا و برپایی رمضانی باشکوه را کسب می‌کنند.
نماینده، ولی فقیه در پاکدشت با اشاره به روز بزرگداشت شیخ صدوق از علمای شیعه و از بزرگان علم حدیث که با دعای امام زمان به دنیا آمد، خاطرنشان کرد: بزرگداشت این بزرگوار جزء وظایف ما است چرا که او از افتخارات شیعیان است، بیش از ۳۰۰ جلد کتاب از ایشان به یادگار مانده است، بسیاری از کتب بزرگ ما از جمله، "من لایحضره الفقیه "، "کمال الدین و تمام النعمة (دربارهٔ اثبات وجود امام زمان و غیبت طولانی آن حضرت از نظر عقلی و نقلی) "، "الأمالی" و "عیون اخبار الرضا" نوشته ایشان است.
وی اضافه کرد: قبر ایشان در ابن بابویه شهر ری واقع شده است که به طور حتم اگر حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آنجا نبود، شهر ری به برکت وجود ایشان مزار دلدادگان و عاشقان اهل بیت می‌شد.
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاکدشت با اشاره به روز ۲۰ شعبان روز نکوداشت مساجد، با ذکر روایتی از قرآن مساجد را به دو گونه شایسته و ناشایست تقسیم کرد و گفت: در مساجد شایسته مؤمنان متحد و هماهنگ هستند، اما در دیگری نفاق و دورویی و اختلاف و دعوا موج می‌زند و منیت‌ها حاکم است.
وی با ذکر روایتی ابراز داشت: خدا به پیامبر(ص) توصیه داشت که در مسجدی که در آن دعوا است نباید یک لحظه هم وارد شوید.
خطیب جمعه پاکدشت ظاهر مسجد را در آبادانی دانست و تصریح کرد: مسجد باید پاک، طیب، طاهر و معطر باشد و بر مردم است که نظافت آن را از نظافت منزلشان ارجح‌تر بدانند مخصوصاً این روز‌ها که در آستانه ورود به ماه مهمانی خدا هستیم.

روایت تربیت شیعه انگلیسی در بعضی از مساجد کشور
وی با بیان اینکه مساجد پایگاه دین است، ادامه داد: معنویت در مساجد به عهده روحانیت است، محور در مساجد باید اسلام باشد، در مسجد مردم باید با نهج البلاغه آشنا شوند، جوانان هر محل باید مانند پروانه به دور مساجد بچرخند.
حجت الاسلام لزومی با ابراز گلایه از برخی مساجد، اظهار داشت: متأسفانه در بعضی از مساجد شیعه انگلیسی بار می‌آید، عده‌ای به دنبال ساخت مسجد ضرار هستند، در صورتی که مسجد جای نزاع و بگو مگو نیست، نباید با یکسری حرف‌ها در مساجد اختلاف ایجاد کرد، نباید به خاطر اختلاف با کسی مسجد را ترک کرد.
وی تأکید کرد: مسجد برای هیچ شخص خاصی نیست، مسجد برای هیئت امنا و حتی بانی و سازنده آن هم نیست بلکه مسجد متعلق به همه مردم است.
امام جمعه پاکدشت در بخش دیگری از سخنان خود به لجن پراکنی‌های آمریکایی‌ها و غلام حلقه به گوششان دولت سعودی در هفته گذشته علیه ایران اشاره کرد و افزود: البته که این حرف‌ها برای ما تازگی ندارد و مضحک و تکراری است.
وی با تقدیر از وزیر امور خارجه و همکارانش که توافقی را به انتظار رفع تحریم‌ها امضا کردند، گفت: آن‌ها زحمت خودشان را کشیدند، اما نباید اینطور می‌بود که همه نجاتمان را در آن می‌دیدیم، هرچند که روز‌های اول این قضیه رهبری تذکرات لازم را داده بودند و گفتند که اعتمادی به آمریکا نیست.
حجت الاسلام لزومی در پایان اذعان داشت: امروز هم برای ما مهم نیست در برجام بمانیم یا نمانیم، نه پول مفت داریم که به آن‌ها بدهیم، نه از دین و اعتقادمان دست برمی داریم، نه امام و رهبری را فراموش می‌کنیم و نه حاضر به مذاکرات مجدد هستیم؛ چرا که معتقدیم مسائل هسته‌ای و موشکی قابل مذاکره نیست و به قول مقام معظم رهبری دوران بزن و در رو تمام شده است، امروز اگر خسارتی ببینیم چند برابر آن خسارت وارد می‌کنیم.

محمد فرخی
انتهای پیام

captcha