به گزارش ایکنا؛ به نقل از معاونت امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی، محمد سلطانی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست کارگروه حمایت از «تبلیغات کالا و خدمات داخلی» با اشاره به اهمیت تشکیل کارگره حمایت از تبلیغات کالا و خدمات داخلی بر لزوم پرهیز از شعارزدگی و انجام اقدامات عملی در این زمینه تأکید کرد.
سلطانیفر حمایت از تولید داخلی را یکی از محورهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی و مورد تأکید در بسته حمایتی معاونت مطبوعاتی برشمرد و اظهار کرد: رسانههایی که به صورت عملی به موضوع حمایت از کالای ایرانی وارد شوند به طور ویژه مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار میگیرند.
وی همچنین بر ضرورت اتخاذ رویکرد ایجابی در سیاست گذاریها و تصمیم گیریهای این کارگروه تأکید و تصریح کرد: باید با نگاه ایجابی به این حوزه وارد شد و امکانات بیشتر به کسانی اعطا شود که از کالای ایرانی حمایت میکنند.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به عزم راسخ دولت برای عملیاتی شدن شعار سال 97 در ابعاد مختلف، از آمادگی مسئولان ارشد و دستگاههای مختلف دولتی برای حمایت از طرحهای مختلف مرتبط با موضوع حمایت از کالای ایرانی تأکید کرد.
محمد حیدری، مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست نحوه حمایت از کالای ایرانی را یکی از مهمترین مسائل این حوزه در سال جاری عنوان و اضافه کرد: موضوع تبلیغات، یکی از مهمترین خاستگاههای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید و خدمات داخلی و شعار سال 97 است.
وی بر استفاده مطلوب از تبلیغات و بهرهمندی حداکثری از ظرفیتهای تبلیغاتی تأکید و تصریح کرد: کارکرد اصلی تبلیغات به حرکت درآوردن موتور اقتصادی کشور است و در صورتی که همه نهادها و تشکلهای دولتی و غیردولتی اقدامات خود را به صورت هماهنگ اجرا کنند، میتوان چشمانداز قابل قبولی را در حمایت از کالا و خدمات داخلی در سال جاری داشته باشیم.
عباس تابش، زهرا ایران پور و سونیا پوریامین نمایندگان وزارت صتعت، معدن و تجارت، محمود دهقان طرزجانی و مهدی غلامپور رئیس و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتهای تبلیغاتی، سارا اسدبیگی، نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی، مازیار هوشمند، نماینده خانه مطبوعات کشور، مجید سروش نماینده اتاق بازرگانی ایران، هادی صادقی، نماینده سازمان زیباسازی شهرداری تهران، کیانوش جهانپور، نماینده سازمان غذا و دارو و حامد باقرزاده، نماینده ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مسعود اسعدی، نماینده دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی، حاضرین در نخستین نشست کارگروه «حمایت از تبلیغات کالا و خدمات داخلی» بودند که به طرح دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.
«اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تحقق شعار سال با ایجاد فضای مناسب برای فعالیتهای رسانهای - تبلیغاتی، هم افزایی، عزم ملی و همگرایی دستگاههای دولتی و غیر دولتی در حمایت از کالای ایرانی، عمل گرایی و پرهیز از شعارزدگی اعضا در عملکردها، اصلاح زنجیره تولید، توزیع و فروش، مدیریت تقاضا، رایزنی و هماهنگی برای نقش آفرینی بیشتر رسانه ملی، توسعه ارتباط مردم با حوزه صنعت و اقتصاد، تاکید بر اتخاذ روشها و استفاده از تئوریهای علمی اقتصادی در تصمیم گیریها، بهرهمندی حداکثری از فضای مجازی و تکنولوژیهای نوین ارتباطی، تأکید بر تمرکز اطلاع رسانی برای کالاهای با کیفیت ایرانی، لزوم اطمینان بخشی در خصوص ایمنی و سلامت کالا و خدمات داخلی، کاهش محدودیتهای موازی کاری و قوانین متعدد، لزوم اصلاح قوانین و مقررات دست و پاگیر» از جمله مواردی بود که در این نشست دو ساعته مطرح شد.
انتهای پیام