جدیدترین وقف قرآنی در استان قم ثبت شد
کد خبر: 3715323
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶

جدیدترین وقف قرآنی در استان قم ثبت شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم از جدیدترین وقف قرآنی در این استان خبر داد.

جدیدترین وقف قرآنی در استان قم ثبت شد

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف استان قم، حجت‌الاسلام یوسف احمدی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان ثبت جدیدترین وقف قرآنی در این استان اظهار کرد: بیست و سوم اردیبهشت ماه امسال شاهد ثبت وقفی قرآنی بودیم که یکی از واقفان استان، ۴ هزار متر مربع زمین را به منظور توسعه فعالیت‌های قرآنی در آستان مقدس امامزاده شاه جمال(ع) وقف کرده است.

احمدی افزود: یکی از رسالت‌های سازمان اوقاف، ترویج فرهنگ وقف و افزایش تعداد واقفان از طریق تبلیغ فرهنگ وقف جمعی است که سال گذشته نیز بیش از هزار نفر واقف جدید در استان قم به ثبت وقف‌ پرداختند که از جمله این موقوفات می‌توان به خرید قرآن و کتاب‌های ادعیه برای بقاع متبرکه اشاره کرد.

وی ادامه داد: در این طرح  قرآن هایی را تهیه کردیم و مردم هزینه این قرآن ها را پرداخت و آنها را در مساجد، تکایا و حسینیه ها وقف کرده و این افراد با این کار خرید قرآن جهت اهدا به مساجد و حسنیه ها جزء واقفین قرار گرفتند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم، کوه خضر نبی را یکی از پایگاه‌های اصلی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اوقاف در ماه رمضان دانست و خاطرنشان کرد: در این مکان هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشا، برنامه‌های گسترده‌ای تا حوالی سحر اجرا می‌شود. برپایی خیمه معرفت با چندین غرفه یکی از برنامه‌های اصلی این مکان خواهد بود؛ از جمله این غرفه‌ها می‌توان به ترویج اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی است که از سال گذشته شاهد استقبال چشمگیری از آن بوده‌ایم.

امیرمحسن سلطان احمدی

انتهای پیام

captcha