نگاهی به برنامه‌های خانه قرآن منطقه 7 در ماه رمضان
کد خبر: 3716084
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴

نگاهی به برنامه‌های خانه قرآن منطقه 7 در ماه رمضان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ برنامه‌ها متنوعی طی ایام ماه مبارک رمضان در خانه قرآن منطقه 7 شهر تهران برگزار می‌شود.

شیوا مقدم، مدیر خانه قرآن منطقه ۷ در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در خصوص برنامه‌های ماه مبارک رمضان این مرکز عنوان کرد: از جمله برنامه‌های هر ساله خانه قرآن طی ایام ماه مبارک رمضان می‌توان به مراسم جزء‌خوانی قرآن اشاره کرد. این برنامه که طی مدت حدود 10 سال در حال برپایی است به صورت ترتیل‌خوانی هر روز یک ساعت در نوبت صبح ویژه بانوان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در کنارآن نیز سعی شد، برنامه‌ها و کارگاه‌های متنوعی برپا شود و سه سالی است که کارگاه احکام ویژه ماه مبارک، هفته‌ای یک روز، همچنین هفته‌ای دو روز به برپایی کارگاه‌ زیباخوانی قرآن، کارگاه تجوید قرآن پرداخته می‌شود.
مقدم با اشاره به توجه به برپایی کلاس‌های بیان تفسیر آیات، عنوان کرد: هفته‌ای دو روز نیز کلاس تفسیر آیات نورانی کلام وحی با حضور فریدونی، ویژه بانوان با بیان نکات اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و زندگی قرآنی برگزار می‌شود.

نگاهی به برنامه‌های خانه قرآن منطقه 7 در ماه رمضان/ تشریح فعالیت‌های تابستانه
وی با اشاره به برپایی مسابقات چهارگزینه‌ای از جزءهای مربوطه در ماه‌های رمضان گذشته، عنوان کرد: امسال با تغییر رویکرد موضوع این مسابقات، مسابقات با بهره‌گیری از کلام امام سجاد(ع) از صحیفه سجادیه برگزار خواهد شد، چنانکه در شروع ماه مبارک رمضان با دعای ورود به ماه صحیفه سجادیه آغاز کردیم.
مدیر خانه قرآن منطقه ۷ بیان کرد: از دیگر طرح‌هایی که در 15 ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، برپایی مسابقه چهارگزینه‌ای دعای وداع ماه مبارک رمضان امام سجاد(ع) به خاطر مضمون این دعا در خصوص آشنایی بیشتر با فضائل این ماه انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه محوریت برنامه‌های خانه قرآن بانوان هستند، اظهار کرد: اما به دلیل بارگذاری مسابقات در شبکه‌های پیام‌رسان، مسابقات چهارگزینه‌ای برای عموم علاقه‌مدان برپا می‌شود.
مقدم با تأکید بر اینکه محوریت برنامه‌های خانه‌ قرآن داخل مرکز بوده است، عنوان کرد: اما طی ماه مبارک رمضان امسال با مشارکت کانون بانوان خانه قرآن، برنامه‌های جانبی در کنار ختم قرآن داشته باشیم و سنت‌های خاص را احیا کنیم، از سنت‌های حسنه اهدای نان با عنوان «نان و برکت» در مناطق کم برخودار است. امسال طرحی برنامه‌ریزی شد تا در سه مناسبت شب رحلت حضرت خدیجه(س)، روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) و شب شهادت حضرت علی(ع) با مشارکت کانون بانوان خانه قرآن منطقه 7 این طرح را انجام دهیم و نوع تنور و میزان تنور بسته به میزان مشارکت مردم در این طرح است.
وی بیان کرد: برپایی جشن نماز برای خردسالان به صورت نمادین، همراه با اجرای طرح آشنایی با مائده آسمانی و آداب روزه‌دار در افطاری و سحر از دیگر طرح‌های این مرکز در ماه مبارک رمضان است.
مدیر خانه قرآن منطقه ۷ اظهار کرد: با توجه به استقبال صورت گرفته از طرح جزءخوانی قرآن ویژه کارکنان به صورت تحدیر در پیام‌رسان‌ها طی سال گذشته، امسال نیز این طرح اجرایی می‌شود.
مقدم با اشاره به برنامه‌های ایام تابستان این خانه قرآن، اضافه کرد: علاوه بر کلاس‌های آموزشی روخوانی و روان‌خوانی، تجوید و صوت و لحن، دوره‌های حفظ قرآن نیز برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه محور فعالیت ترم تابستان خانه قرآن، دانش‌آموزان هستند، بیان کرد: دوره زیباخوانی قرآن با تدریس حسن اشرفی، ویژه پسران و آقایان چهارشنبه‌ها از ساعت 14 تا 20 برگزار می‌شود. همچنین پنجشنبه‌ها نیز دوره قرائت قرآن و آشنایی با اصول و قواعد صحیح قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان دختر برپا خواهد شد.
مدیر خانه قرآن منطقه 7 با اشاره به برپایی مسابقه «مسیر روشن» در زمینه مفاهیم قرآن طی ایام تابستان، عنوان کرد: در کنار برپایی ایستگاه‌های قرآنی، ایستگاه‌های سلامت و تندریسی و با دیگر موضوعات فرهنگی در پارک شهید آوینی، هفته‌ای یک روز برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: همچنین جهت تقویت هویت ملی و فرهنگی نیز برنامه‌ای ویژه طی فصل تابستان با عنوان موزه‌گردی انجام می‌شود، از آنجه که موزه‌ها گنجینه‌ای از فرهنگ ایرانی هستند و به دلیل مراجعه کمتر خانواده‌ها به موزه‌ها، پنج برنامه‌ جهت آشنایی قرآن‌آموزان در کنار آموزش مفاهیم قرآن و آشنایی با فرهنگ ملی و کشوری انجام می‌شود.
یادآور می‌شود، خانه قرآن منطقه ۷ تهران در انتهای خیابان شهید مطهری، نرسیده به خیابان شریعتی، داخل بوستان شهید آوینی قرار دارد. همچنین علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۸۸۴۲۴۴۲۲-۸۸۴۱۳۵۱۱ تماس حاصل کنند.
انتهای پیام

captcha