ورود مجلس تونس به موضوع بسته شدن رستوران‌ها در ماه رمضان
کد خبر: 3716224
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶

ورود مجلس تونس به موضوع بسته شدن رستوران‌ها در ماه رمضان

گروه بین‌الملل ــ اختلاف نظر گروه‌های مختلف مسؤولان و صاحب‌نظران بر سر بسته شدن کافه‌ها و رستوران‌ها در تونس در ماه مبارک رمضان به مجلس این کشور کشیده شد.

 جنجال بر سر بسته شدن کافه‌ها در ماه رمضان در تونس

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه حمرین نیوز؛ طرفداران احترام به مسلمانان معتقدند که کافه‌ها و رستوران‌ها در ماه مبارک رمضان باید بسته باشد و در مقابل طرفداران احترام به آزادی‌های فردی معتقدند که این کار با آزادی‌های غیر مسلمانان در تعارض است.

رعایت قانون بسته شدن کافه‌ها و رستوران‌های تونس در ماه رمضان توسط وزارت کشور، خشم مخالفان را برانگیخت.

«لطفی براهم» وزیر کشور تونس در سخنرانی خود در مجلس این کشور اعلام کرد: وزارت کشور بر اساس قوانین و در راستای حمایت از امنیت عمومی و حفظ نظام عمل می‌کند.

وی همچنین اظهار کرد: باز کردن کافه‌ها و رستوران‌ها در ماه مبارک رمضان ممکن است احساسات اکثریت مسلمان این کشور را تحریک کند و چه بسا که گروه‌های تندرو و افراطی از این اماکن برای انجام اعمال تروریستی استفاده کنند.

وزیر کشور تونس همچنین با اشاره به این که طبق قانون اساسی مذهب اسلام، دین رسمی این کشور است گفت: وزارت کشور در مراسم مذهبی یهودیان و مسیحیان نیز تأمین امنیت و احترام به پیروان ادیان را بر عهده می‌گیرد.

 «هاجر احمد» نماینده مجلس تونس با انتقاد از سخنان وزیر کشور اظهار کرد: اقدام وزارت کشور مبنی بر تعطیلی کافه‌ها و رستوران‌ها در ماه رمضان نشان‌گر عدم فهم صحیح قانون اساسی است؛ زیرا در تونس غیر مسلمانان نیز زندگی می‌کنند و دولت باید حقوق آن‌ها را هم رعایت کند.

همچنین «صبرین قوبنتيني» نماینده حزب ندای تونس گفت: قانون به وزیر کشور اجازه نادیده گرفتن حقوق شهروندان غیر مسلمان را نمی‌دهد و این اقدام، جزء مسؤولیت‌های وزارت کشور نیست.

یادآور می‌شود، پیش‌تر وزیر کشور تونس با انتشار بروشورهایی از صاحبان کافه‌ها و رستوران‌های این کشور خواسته بود تا در ماه مبارک رمضان فعالیت نکنند.

انتهای پیام

captcha