برنامه‌های حوزه هنری خوزستان به مناسبت سوم خرداد
کد خبر: 3716970
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

برنامه‌های حوزه هنری خوزستان به مناسبت سوم خرداد

گروه فرهنگی ـ نمایش مجموعه فیلم‌های کوتاه دفاع مقدس، تجلیل از فیلم سازان دفاع مقدس، نشست هم آوایان دفاع مقدس، اجرای نمایش «کوت شیخ» و برگزاری همایش خوشنویسی و نقاشی خط از برنامه‌های حوزه هنری به مناسبت سوم خرداد است.

به گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خوزستان، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین طباطبایی رئیس حوزه هنری خوزستان، با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان دوران دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر، گفت: حوزه هنری استان به مناسبت گرامیداشت این حماسه، برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: معتقدیم این گونه رویدادها باید همواره برای مردم کشور بازخوانی شود و فضای دل انگیز و نشاط افزایی که در آن روزها حاکم است باید در سالگرد این حماسه جاری شود و جریان یابد تا نسل امروز از عظمت این رویداد بزرگ باخبر شده و بداند در این حماسه شگفت‌انگیز و جاودانه، فرزندان این سرزمین اسلامی و ایرانی، چه کار بزرگی را رقم زدند.

وی ادامه داد: این پاسداشت، پاسداشت غیرتمندی و وطن پرستی و ولایت مداری جامعه اسلامی ماست و تنها گرامی‌داشت یک فتح و پیروزی نیست؛ چراکه این فتح، عقبه‌ای به نام اعتقادات راسخ دینی و میهن پرستانه به دنبال دارد، لذا ما خود را مقید می‌دانیم در این شادی با مردم شریک و سهم کوچکی در تقویت بنیان‌های فرهنگی و عقیدتی مردم در این مناسبت داشته باشیم.

طباطبایی اعلام کرد: حوزه هنری خوزستان در ایام سوم خرداد برنامه‌هایی را تدارک دیده که از جمله می‌توان به نشست شعرخوانی با حضور شاعران برجسته استان، نمایش مجموعه فیلم‌های کوتاه دفاع مقدس و جلسه نقد و بررسی این فیلم‌ها و تجلیل از فیلم سازان دفاع مقدس اشاره کرد.

رئیس حوزه هنری خوزستان افزود: بناست یک کار جدید به این مناسبت برگزار شود و آن، نشست با هم آوایان دفاع مقدس است که به همت واحد موسیقی حوزه هنری استان برنامه ریزی شده است. بخش عمده‌ای از موسیقی‌ها و سرودهای دوران دفاع مقدس در حوزه هنری خوزستان تولید شده از این رو جلسه‌ای به همین مناسبت برگزار می‌شود.

وی از اجرای نمایش «کوت شیخ» با موضوع آزادسازی خرمشهر در واحد نمایش حوزه هنری آبادان خبر داد و گفت: برگزاری دومین همایش خوشنویسی و نقاشی خط به مناسبت سوم خرداد توسط واحد تجسمی حوزه هنری آبادان و تولید سرود و پخش آن از شبکه خوزستان از دیگر برنامه‌های این حوزه است.

انتهای پیام

captcha