اهتمام به امور مردم؛ دغدغه امام خمینی(ره)
کد خبر: 3716971
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶

اهتمام به امور مردم؛ دغدغه امام خمینی(ره)

کانون خبرنگاران نبأ ــ فرماندار شهرستان عجب‌شیر بیان کرد: دلیل پیروزی امام خمینی(ره) در حرکت‌های سیاسی عدم غوطه‌وری در مسائل خارجی بوده است. در واقع امام خمینی(ره) وضعیت معیشتی و داخلی کشور را اساسی‌ترین مسئله مورد نظر قرار داده بود و امام بیش از بیش به فکر مردم بود.

اهتمام به امور مردم؛ دغدغه امام خمینی(ره)

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، عادل اصغرپور، فرماندار شهرستان عجب‌شیر در نشست ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد این شهرستان که روز گذشته، اول خرداد‌ماه برگزار شد، بیان کرد: باید جایگاه ویژه مردم در تدوین، اجرا و مدیریت برنامه‌های سالروز ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که به عزت نظام و کشور بر‌می‌گردد و جنبه ملی، فراملی و بین‌المللی دارد، بیشتر لحاظ و برنامه‌ها در این مسیر تدوین و اجرا شود.
فرماندار شهرستان عجب‌شیر تصریح کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی تحولی عظیم در جهان ایجاد کرد که وظیفه ما تداوم حرکت انقلابی آن بزرگوار و تبیین اندیشه‌های تابناک او برای نسل جوان است.
وی افزود: ایام‌‌الله 14 خرداد، سالگرد رحلت حضرت امام(ره) و قیام خونین 15 خرداد بهترین زمان و فرصت مناسب برای تبیین و ترویج اندیشه‌های امام(ره) و انتقال آرمان‌های آن امام راحل به دنیا و آزادی‌خواهان جهان است.
اصغرپور اظهار کرد: دلیل پیروزی امام(ره) در حرکت‌های سیاسی عدم غوطه‌وری در مسائل خارجی بوده است. امام خمینی(ره) وضعیت معیشتی و داخلی کشور را اساسی‌ترین مسئله مورد نظر قرار داده بود و امام بیش از بیش به فکر مردم بود.
وی با اشاره به سه رکن ایمان و توجه به ارزش‌های اسلامی، وحدت و انسجام ملت و رهبری به‌عنوان ارکان اصلی و اساسی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران با تکیه به این ارکان توانست بزرگ‌ترین حادثه تاریخ معاصر را خلق کند و مایه برکت برای آیندگان باشد. در واقع نقش حضرت امام(ره) به‌عنوان رکن رهبری نقشی بی‌بدیل و نمونه بود؛ چنان‌که مدیریت و رهبری ایشان در تمام عرصه‌ها باعث رسیدن این انقلاب به بزرگی و عظمت شد. همچنین یکی از پیام‌های مهم حضرت امام(ره) به بشریت و جهانیان این بود که عمل بر اساس تکلیف دینی و آموزه‌های دینی رمز موفقیت تمام ملت‌ها است.
وی در ادامه به سر برتری و فضیلت شب قدر و این که چگونه می‌توان ارزش لیالی قدر را درک کرد، اشاره و افزود: آن شب قدر حقیقی بستگی به میزان معرفت و درک ما دارد. باید به درون روح، دل و جان خودمان مراجعه کنیم. آن سِر شب قدر را در درون دل خودمان بیابیم و حالا اگر به آن معرفت لازم رسیدیم شب و روزش هم فرق نمی‌کند. اگر چه شب قدر بر سایر شب‌ها و روزهای دیگر امتیاز دارد ولی همه این‌ها زمینه‌ساز و شرط اعدادی به قول فلاسفه است؛ یعنی مُعدی است برای اینکه ما تحول، تنبه و خودشناسی پیدا کنیم و نفس خودمان را تطهیر کنیم تا منقلب شویم و توبه کنیم و از خدا بخواهیم تا به آن نتیجه و هدف مورد نظر برسیم.
فرماندار شهرستان عجب‌شیر در پایان عنوان کرد: همه به دنبال سعادت و کمال خودمان هستیم. همه می‌خواهیم به آرامش و نشاط معنوی و به یک خوبی و صلاح برسیم؛ یعنی آنچه که به نفع ماست. شب قدر دل‌های ما را نرم و آماده و پیوند ما را با خداوند قو‌ی‌تر می‌کند. همچنین اگر پیوند مؤمنان با خداوند قوی‌تر شود؛ پیوند خود مؤمنان با یکدیگر هم قوی‌تر می‌شود. در این شب‌ها برای وحدت، اتحاد، انسجام و هماهنگی ملی، باید دعا کنیم و دل‌هایمان را نرم کنیم و زمانی که روح انسان لطیف شود، محبت و عطوفت در آن به فعلیت برسد، آن انسجام هم حاصل و نشاط معنوی هم برای ما حاصل می‌شود.

جعفر آهی

انتهای پیام

captcha