سه طرح در غرفه جامعه القرآن/ لزوم حضور موسسات بیشتر در نمایشگاه
کد خبر: 3717089
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

سه طرح در غرفه جامعه القرآن/ لزوم حضور موسسات بیشتر در نمایشگاه

منیر روحی مسئول روابط عمومی غرفه جامعه القرآن وعترت از ارایه سه طرح در غرفه این موسسه در نمایشگاه بین المللی قرآن خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: منیر روحی مسئول روابط عمومی جامعه القرآن و عترت اهل البیت در خصوص فعالیت های این موسسه در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت : غرفه موسسه جامعه القرآن در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن با ارائه سه طرح به استقبال بازدیدکنندگان می رود.

وی گفت: این سه طرح خیلی مهم از دستاوردهای جامعه القرآن است که یکی از آنها طرح حفظ آیات قرآن کریم میباشد. بدین نحو کسانی که نمیتوانند در موسسات و یا مکان آموزشی شرکت کنند در بازدید از نمایشگاه قرآن از آنجایی که کارشان حفظ است یک آیه را آموزش داده که این آیات توسط مدیر مجموعه حجت الاسلام طباطبایی و با نظارت ایشان طراحی شده است.

مسئول روابط عمومی موسسه جامعه القرآن در این خصوص گفت: این آیات بالای شانزده سال و پایین شانزده سال را در برمیگیرد و از لحاظ مفاهیم و عملی مشخص شده اند. همچنین در این غرفه کارشناسان حفظ حضور داشته و آموزش میدهند که چگونه قرآن را حفظ کنیم و چگونه قرآن را خوانده و به مفاهیم بپردازند.فردی که می تواند هدیه ای را حفظ کند، هدیه ای بابت یادگاری و برکت حفظ از سوی موسسه جامعه القرآن به آنان اهدا می شود.

روحی با اشاره به طرح دیگری با عنوان «درنماز قرآن می خوانم» اضافه کرد: طرح دیگری با عنوان «درنماز قرآن می خوانم» کودکانی می خواهند نماز بخوانند با قبله آشنایی پیدا کنند و کودکانی که به سن تکلیف رسیده اند و کودکانی که دوست دارند صحیح بخوانند حمد و سوره توحید را آموزش می دهیم تا حفظ شوند و سوره های مختلف را قرائت کنند.

این بانوی قرآنی با اشاره به اپلیکیشن «قرآن همراه من است» ادامه داد: در اپلیکیشن«قرآن همراه من است» مفاهیم نماز به همراه آداب صلاه آموزش داده می شود از طرحهای دیگر اپلیکیشن قرآن همراه من است.همچنین در این اپلیکیشن تلاوت های اساتید برجسته و یا حتی کسانی که تلاوت آنها را کسی نشنیده است به تعداد ۵۰ تلاوت از کل قرآن کریم در این اپلیکیشن وجود دارد.

روحی راه دریافت این اپلیکشن را ارسال عدد ۹ به خط موسسه جامعه القرآن دانست و تصریح کرد:علاقه مندان برای دریافت این اپلیکیشن می توانند با ارسال عدد ۹ به شماره ۵۰۰۰۹۱۱۴ این نرم افزار را دریافت کنند و همچنین از آموزش هایی که در موسسه انجام می شود همراه با کیفیت کارها و ثبت نام دوره های روخوانی و روانخوانی که وجود دارد آگاهی های لازم را کسب نمایند.

وی با اعلام اینکه از زمانی که نمایشگاه دائر شده است جامعه القرآن حضور مستمر داشته است ادامه داد: موسسه جامعه القرآن تا آنجایی که در ذهن دارم از زمانی که نمایشگاه شکل گرفته، حضور داشته است.در جمهوری اسلامی ایران وجود نمایشگاه قرآن بسیار لازم و در این حیطه نیز موسسات بسیار زحمت می کشند و در وادی قرآن بدون هیچ گونه حمایت ایستاده اند و به صورت آتش به اختیار فعالیت میکنند من انتظار دارم مسئولین حمایت لازم را از موسسات بیشتری داشته باشند.

روحی در ادامه افزود:طرح هایی که از سوی موسسه جامعه القرآن مورد بررسی قرار گرفت غرفه بزرگتری را میطلبید و باید جایگاه ویژه ای برای موسسات قرآنی در نظر گرفته شود تا فعالیت های بیشتری را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: موسسات قرآنی که دروظیفه شان در قبال قرآن توسعه و ترویج و نشرفرهنگ قرآنی است باید بتوانند این موارد را انتقال دهند و نمایشگاه قرآن بهترین زمان برای حضور موسسات است. ما مایل هستیم موسسات در نمایشگاه قرآن حضور پیدا کرده و بدین واسطه دیده شوند و مسئولیتشان در نمایشگاه مورد نظر قرار گرفته شود حتی اگر برای سال اول نتوانند بصورت عالی اقداماتی انجام دهند.

انتهای پیام

captcha