مصادره یک مرکز شیعی در موریتانی
کد خبر: 3718588
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

مصادره یک مرکز شیعی در موریتانی

گروه بین‌الملل ـ وزارت امور اسلامی موریتانی، مجتمع امام علی(ع) وابسته به شیعیان در شهرستان «دارالنعیم» واقع در شمال استان «نواکشوت» این کشور را مصادره کرد.

كشور موريتانا يك مرکز شيعي در نواكشوت را مصادره و امام آن را عزل کرد

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری alakhbar.info؛ مجتمع امام علی(ع) واقع در استان نواکشوت موریتانی که شامل یک مسجد و مدرسه است، از سوی وزارت امور اسلامی موریتانی مصادره شد.

این وزارت‌خانه همچنین، برکناری امام جماعت مسجد این مجتمع را به وی ابلاغ و یک هفته به او فرصت داد تا منزل مسکونی این مجتمع را ترک کند.

هیئتی از وزارت امور اسلامی موریتانی در تعطیلات پایان هفته به بازدید از مجتمع امام علی(ع) که وابسته به انجمن «آل‌ البیت» پرداخت و تمامی بخش‌ها و محتویات آن را به طور دقیق مورد بازرسی قرار داد. 

لازم به ذکر است که این مجتمع شیعی سال‌هاست که در شهرستان دارالنعیم واقع در استان نواکشوت موریتانی فعالیت می‌کند و آیین‌ها و جشن‌هایی در ایام و مناسبت‌هاس اسلامی برپا و سفرهایی به ایران و لبنان سازماندهی می‌کرد.

موریتانی و جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر با یکدیگر روابط رسمی دارند و سفیر ایران در موریتانی از سال 2010 میلادی در این کشور حضور دارد، در حالی که حضور کشور موریتانی در ایران در سطح کاردار است.

انتهای پیام 

captcha