توجه به هویت ایرانی از اندیشه‌های والای امام خمینی(ره) است
کد خبر: 3719031
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹

توجه به هویت ایرانی از اندیشه‌های والای امام خمینی(ره) است

گروه اجتماعی - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به تأکید امام راحل بر توجه به هویت ایرانی و استفاده از کالای ایرانی گفت: توجه به هویت ایرانی و تولیدات داخلی از اندیشه‌ای والای امام راحل است که توسط مقام معظم رهبری نیز تبلیغ و بر آن تاکید شده است.

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، محمدرضا سوقندی،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان عصر روز گذشته 8 خرداد در نشست کمیته فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای ستاد ارتحال امام راحل (ره) با اشاره به تلاش برای حذف امام و امام زدایی اظهار کرد: این افراد تلاش دارند تا امام راحل را به یک شخص تبدیل کنندچرا که شخص را بهتر می توان کمرنگ و حذف کرد.

وی با تاکید بر اینکه نگاه به امام باید نگاه به یک مکتب باشد ادامه داد: حضرت امام راحل (ره) منظومه ای از اندیشه های دینی است و نگاه به آن حضرت نیز باید نگاه به یک مکتب و مجموع ای از اندیشه ها باشد.

سوقندی با تاکید بر عظمت کار بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: کار حضرت امام در تاریخ بی سابقه است و به غیر از دوره حکومت ١٠ ساله پیامبر اکرم (ص) و پنج ساله حکومت حضرت علی (ع) سابقه تاریخی ندارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با بیان اینکه شخصیتی به عظمت و تاثیرگذاری شخص حضرت امام (ره) به عنوان فقیه، محدث و عارف نداشته ایم متذکر شد: امام خود را ذوب در اسلام می دانست و تبیین شخصیت و مکتب امام در فرصت تاریخی سالگرد عروج ملکوتی آن حضرت باید در راس برنامه ها باشد.

سوقندی با تاکید بر لزوم شناساندن شخصیت حضرت امام به نسل جوان جامعه خاطرنشان کرد: منحصر کردن برگزاری آیین بزرگداشت ١٤ خرداد سالروز عروج ملکوتی حضرت امام (ره) به آیین های عزاداری و زدن پرچم سیاه ظلم به شخصیت و مکتب درخشان پیرجماران است.

وی با بیان اینکه حضرت امام را نباید به برنامه ها و مراسم ظاهری خلاصه کرد گفت: هیج کس به اندازه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به تبیین شخصیت والای حضرت امام (ره) نپرداخته است.

سوقندی با اشاره به توطئه های دشمنان در جدا کردن خط امام از خط رهبری نظام یاداور شد: در عصر حاضر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی پرچمدار خط امام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به کم کاری در تبیین شخصیت امام با استفاده از ابزارهای فرهنگی هنری نیز اشاره کرد و گفت: اگر در مدت ٣٠ سال رحلت آن حضرت سالی یک فیلم، یک رمان و یک اثر فرهنگی هنری تولید می شد هم اکنون با تولیدات بسیاری مواجه بوده ایم ، البته کارهایی در این سالها شده است اما این کارها در حد و اندازه حضرت امام خمینی (ره) نبوده است.

سوقندی با اشاره به تاکید امام راحل بر توجه به هویت ایرانی و استفاده از کالای ایرانی ادامه داد: توجه به هویت ایرانی و تولیدات داخلی از اندیشه ای والای امام راحل است که توسط مقام معظم رهبری نیز تبلیغ و بر آن تاکید شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به تاثیر اندیشه های حضرت امام در دنیای اسلام و انقلاب های جهان و به ویژه در ملل ملسمان نیز اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی به همه مسلمانان عزت داد و آزادیخواهان جهان را تحت تاثیر قرار داد. انتهای پیام

captcha