نظریه‌پردازی درباره عدالت سامان‌دهی شود/ اغلب عدالت‌خواهی را با انتقادگری صرف اشتباه می‌گیرند
کد خبر: 3719521
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹
آیت‌الله دژكام:

نظریه‌پردازی درباره عدالت سامان‌دهی شود/ اغلب عدالت‌خواهی را با انتقادگری صرف اشتباه می‌گیرند

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس خواستار سامان‌دهی نظریه‌پردازی درباره عدالت شد و بر لزوم ورود حوزه و دانشگاه به این مسئله تأكید كرد.

نظریه‌پردازی درباره عدالت سامان‌دهی شود/ اغلب عدالت‌خواهی را با انتقادگری صرف اشتباه می‌گیرند

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 11 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز به فرا رسیدن ایام ضربت خوردن و شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) اشاره كرد و گفت: مولای متقیان دارای مناقب و ویژگی‌های برجسته‌ای بود كه از جمله ویژگی‌های آن حضرت عدالت‌خواهی و عمل به عدالت بود به طوری كه هر چه عدالت‌خواهان دنیا هم جمع شوند، باز هم نمی‌توانند به گرد پای آن امام همام برسند.

وی به كتاب «امام علی(ع)، صدای عدالت انسانی» كه توسط یك نویسنده مسیحی نوشته شده است، اشاره كرد و افزود: با وجود اینكه امام اول ما شیعیان این‌گونه بوده است اما مسئله عدالت در جامعه شیعه امروزی گمشده است و همه به دنبال آن هستند.

آیت‌الله دژكام، خواستار سامان گرفتن نظریه‌پردازی درباره عدالت شد و گفت: متأسفانه گاهی اوقات دانشگاه و گاهی اوقات هم حوزه به جای پرداختن به این سئوالات اصلی جامعه به مسائل فرعی می‌پردازند.

چرا در برابر ظلم‌هایی كه می‌بینیم سكوت می‌كنیم

وی با انتقاد از اینكه چرا در برابر ظلم‌هایی كه می‌بینیم سكوت می‌كنیم، گفت: رنج امروز جامعه ما در همین مسئله است در صورتی كه تمام دستگاه‌ها به ویژه قوه قضائیه و دستگاه‌های اجرایی باید با همكاری یكدیگر از بروز ظلم در جامعه جلوگیری كنند.

 اغلب عدالت‌خواهی را با انتقادگری صرف اشتباه می‌گیرند

امام جمعه شیراز از قوه قضائیه درخواست كرد كه تا در جهت تحقق عدالت هرچه بیشتر تلاش كند و افزود: متأسفانه در اكثر اوقات فضای عدالت‌خواهی را با انتقادگری صرف اشتباه می‌گیرند در صورتی كه در زمینه عدالت‌خواهی اسلامی باید به نظریه‌پردازی بپردازیم و در این میان حوزه و دانشگاه باید به وظیفه خود عمل كنند.

امروز كسانی هستند كه در جهان ادعای عدالت‌خواهی دارند اما عدالت اسلامی ندارند

وی همچنین تأكید كرد كه دانشگاهیان و حوزویان باید به دنبال این سئوال باشند كه در زمان غیبت كبری برای تحقق عدالت در جامعه چه باید كرد و چرا امروز كسانی هستند كه در جهان ادعای عدالت‌خواهی دارند اما عدالت اسلامی ندارند.

تنها بیدار ماندن در شب‌های قدر كافی نیست

امام جمعه شیراز در ادامه سخنان خود همچنین به فرا رسیدن ایام شب‌های قدر اشاره و بر لزوم استفاده از این فرصت‌های معنوی جهت خودسازی و تهذیب نفس تأكید كرد و گفت: تنها بیدار ماندن صرف در این شب‌ها كافی نیست و باید در این شب‌ها به عبادت خدا مشغول باشیم.

وی به حدیثی از ائمه معصومین اشاره كرد و گفت: اگر برای خداوند خود را خالص كرده و تنها برای او كار كنیم مسلماً خداوند نیز امور و گرفتاری‌ها ما را برطرف می‌كند و به بندگان واگذار نمی‌كند.

هر كس باید به وظایف خود برای رفع مشكلات جامعه عمل كند

آیت‌الله دژكام با بیان اینكه امروز در جامعه گله‌مندی‌هایی وجود دارد كه باید هر كس در این زمینه و برای برطرف این مشكلات به وظایف خود عمل كند، گفت: در عین حال اگر می‌خواهیم معطل بندگان خدا نشویم، باید برای خداوند وقت بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام گفت: امام راحل برای خدا انقلاب كرد و امروز نیز مقام معظم رهبری كه جانشین بر حق ایشان هستند‌، هدفشان قیام الله است.

انتهای پیام  

captcha