بررسی نقش دیدارهای سالانه شاعران با رهبر معظم انقلاب در ادبیات
کد خبر: 3721180
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲

بررسی نقش دیدارهای سالانه شاعران با رهبر معظم انقلاب در ادبیات

گروه ادب ــ میلاد عرفان‌پور، مصطفی محدثی خراسانی و رضا اسماعیلی درباره نقش دیدارهای سالانه شاعران با رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادبیات کشور به‌ ویژه ادبیات انقلاب اسلامی سخن گفتند.

بررسی نقش دیدارهای سالانه شاعران با رهبر معظم انقلاب در ادبیات

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در شب ولادت با سعادت کریم اهل‌ بیت، حضرت امام حسن مجتبی(ع) جمعی از استادان زبان و ادب پارسی و شاعران جوان و پیشکسوت با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. در همین راستا، سه نفر از شاعران انقلاب اسلامی که در دیدار سال 97 حضور داشته‌اند، نظرات خود را ارائه کردند.

عرفان‌پور: دیدار سالانه شعرا با رهبری نشانگر جایگاه شعر در میان دیگر هنرهاست

میلاد عرفان‌پور با بیان اینکه مهم‌ترین تاثیر دیدارهای شاعران با رهبر نشان دادن جایگاه اصیل و والای شعر در مناسبات فرهنگی و رسانه‌ای امروز است، اظهار کرد: این دیدارهای سالانه، جایگاه شعر را میان هنرهای دیگر مشخص می‌کند. همچنین هر سال شعرا و ادبا با حضور در این محفل نورانی برای ادامه فعالیت و کار خود انگیزه می‌گیرند.

وی افزود: در این دیدارها مدیران فرهنگی برای راهبرد یک ساله در زمینه اعتلای شعر امروز کشور توجیه می‌شوند و مخاطبان، مردم و مسئولانی که سیاست‌گذاری فرهنگی را برعهده دارند با ظرفیت‌های شعر انقلاب اسلامی آشنا می‌شوند.

این شاعر کشور با تاکید بر اینکه شعر جوان امروز در شعر فارسی کشور پیشرو است و جوانان خط مقدم شعر را جلو می‌برند، گفت: قطعاً اینکه در کنار شاعران پیشکسوت جوانانی را ببینیم که در این عرصه ظهور می‌کنند و آثار و ظرفیت‌های خود را به نمایش می‌گذارند، قابل تامل است و موجب می‌شود در سال‌‌های آینده نسل توانمندتر و جدی‌تری برای ادامه نسل شعر انقلاب اسلامی داشته باشیم.

محدثی خراسانی: دیدار سالانه شاعران با رهبری موتور محرک شعر کشور است

مصطفی محدثی خراسانی، دیگر شاعر کشور نیز با اشاره به اینکه یکی از عوامل موثر در شعر پس از انقلاب اسلامی، دیدارهای سالانه شاعران با رهبر معظم انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: اگر توجهات رهبر معظم انقلاب اسلامی به شعر نبود، ما شاهد این مقدار از مقبولیت شعر در بین مردم و همچنین حمایت برخی ارگان‌ها و نهادها از شعر نبودیم. هر پیشرفتی که در شعر تا به امروز رخ داده، عشق و ارادت خود شاعران بوده است و شاعران کشور همیشه به شکلی خودجوش کار کرده‌اند.

وی بیان کرد: دیدار سالانه شاعران با رهبر معظم انقلاب اسلامی موتور محرک شعر کشور است. چنین گردهمایی‌ از سوی شاعران به نوعی موثرترین جمعی است که شاعران در طول سال رقم می‌زنند. من هم با حضور در چنین محفلی و با دیدار رهبر معظم انقلاب سر ذوق می‌آیم و دچار شور و شعف می‌شوم. دیدن فضای سرشار از مهر و محبت و صمیمیت، آن هم با حضور شخصیت بزرگ و تاثیرگذاری همچون حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، بسیار ویژه است.

اسماعیلی: تشویق‌های رهبری نباید جلوی رشد شاعران را بگیرد

همچنین رضا اسماعیلی دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب در نیمه ماه مبارک رمضان را اتفاقی خجسته و مبارک توصیف کرد و افزود: شاهد حضور جمعی از شاعران پیشکسوت و جوان در این محفل هستیم و همایشی بی‌بدیل است. این موضوع نشان دهنده عنایتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به شعر کشور، به ویژه شعر انقلاب، دفاع مقدس و آیینی دارند.

وی تصریح کرد: در این دیدار، تعامل سازنده بین بالاترین مقام کشور و جامعه ادبی رخ می‌دهد و منجر به خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در عرصه شعر کشور می‌شود و استعدادهای کشور برای زایندگی و بالندگی بیشتر انگیزه پیدا می‌کنند. نقد و آسیب‌شناسی ادبیات انقلاب اسلامی نیز یکی دیگر از نکات مهم این جلسات است. رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه دقیقی به شعر دارند و این نگاه در نظراتی که ارائه می‌دهند هم مشهود است.

اسماعیلی گفت: هر چند جوان‌گرایی در این نشست‌ها اتفاق مبارکی است؛ اما همیشه شخص رهبری توصیه می‌کنند که تحسین‌هایشان در این جلسات نباید سد راه جوانان شود تا از تمرین و مطالعه و آموختن در این عرصه باز بمانند. از این منظر امین شعر انقلاب اسلامی، همیشه گفته‌اند که شعر و ادبیات انقلاب اسلامی رو به رشد است.

انتهای پیام

captcha