كمك 2 و نيم ميليارد دلاری نشست مکه به اردن
کد خبر: 3721833
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

كمك 2 و نيم ميليارد دلاری نشست مکه به اردن

گروه بین‌الملل - نشست چهارجانبه مکه برای ارائه کمک‌های اقتصادی به اردن در مکه برگزار شد که سران حاضر در نشست با ارائه کمک 2 و نیم میلیارد دلاری به اقتصاد این کشور موافقت کردند.

كمك 2 و نيم ميليارد دلاری نشست مکه به اردن

به گزارش ایکنا به نقل از اسکای نیوز عربی؛ نشست چهارجانبه مکه با هدف کمک به اقتصاد اردن شب گذشته با حضور سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، شیخ صباح جابر احمد صباح، امیر کویت، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست‌وزیر و نایب رئیس امارات متحده عربی و ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن برگزار شد.

سران حاضر در این نشست در پایان با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که در این نشست چهارجانبه با ارائه یک بسته حمایتی از اقتصاد اردن به مبلغ 2 و نیم میلیارد دلار موافقت شد.

این در حالی است که برخی کارشناسان بر این باورند که نشست چهارجانبه برای کمک اقتصادی به اردن به دعوت سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی در مکه مکرمه، با هدف باج گیری سیاسی از امان برگزار شد.

لازم به ذکر است که صد‌ها شهروند اردنی طی روزهای اخیر در اعتراض به لایحه اخذ مالیات از دستمزد‌های پایین، در شهر‌های مختلف از جمله امان پایتخت اردن دست به تظاهرات شبانه زدند و همچنین تظاهرکنندگان پنجشنبه گذشته خواهان لغو افزایش بهای سوخت و برق شدند که دولت روز جمعه با این درخواست تظاهرکنندگان موافقت کرد.

انتهای پیام

captcha