تولید و رونمایی بزرگترین تابلوی معرق شجره شیعه
کد خبر: 3724069
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

تولید و رونمایی بزرگترین تابلوی معرق شجره شیعه

گروه هنر ــ بزرگترین تابلوی معرق چرم و پوست شجره شیعه در جهان، مورد رونمایی قرار گرفت و پس از ثبت در گینس قرار است به کشور عمان منتقل شود.

تولید و رونمایی بزرگترین تابلوی معرق شجره شیعه

مصطفی مصری؛ هنرمند معرق‌کار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: به تازگی تابلویی با تکنیک معرق چرم و پوست تولید کرده‌ام در ابعاد 5 در 7 متر که این تابلو در اصل نمایی از یک درخت بزرگ و تناور با شاخ و برگ‌های زیاد است که در آن اسمای انبیای الهی، امامان معصوم(ع) و امامزادگان زیادی در میان شاخ و برگ آن حک شده است.

وی با اشاره به اینکه در خلق این تابلو از 812 تکه چرم و پوست استفاده شده و آنها در کنار هم قرار گرفته‌اند گفت: من نام این اثر را بزرگترین تابلوی معرق شجره شیعه دنیا نامگذاری کرده‌ام که در تولید آن 8 نفر دیگر که اغلب بانوان هنرمند بودند با من همکاری داشتند و توانستیم این تابلو را در چیزی حدود 15 ماه به سرانجام رسانده و آماده عرضه کنیم.

مصری گفت: تمام اجزای این تابلو از چرم و پوست طبیعی است و تمام قطعات در این تابلوی معرق بر روی زمینه چرم، سوار شده است؛ این اثر را روز یکشنبه گذشته 27 خرداد در امام‌زاده ابوالحسن(ع) واقع در شهر ری، شهرک توحید، مورد رونمایی قرار گرفت؛ امام‌زاده‌ای که نام ایشان نیز بر روی یکی از برگ‌های درخت داخل اثر به چشم می‌خورد.

این کارآفرین با اشاره به اینکه تولید این اثر کاملاً با هزینه شخصی بوده و از سوی هیچ نهاد قرآنی و هنری مورد حمایت قرار نگرفته است گفت: این تابلوی معرق چرم و پوست به مدت 6 ماه در صحن مطهر این امامزاده برای بازدید علاقه‌مندان باقی خواهد ماند و البته هیئتی از سوی دفتر گینس واقع در امارات متحده عربی ظرف چند روز آینده برای ثبت آن به ایران خواهند آمد.

مصری در پایان گفت: بسیار علاقه‌مند هستم که این اثر هنری مورد توجه از سوی نهادهای فرهنگی و حمایتی قرار گرفته و آنها نسبت به در اختیارگیری این اثر در این فاصله زمانی اقدام کنند اما اگر این امر محقق نشد، شخصاً نسبت به انتقال این اثر به کشور عمان اقدام خواهم کرد.

انتهای پیام

 

captcha