احساس امنیت از خود امنیت مهم‌تر است
کد خبر: 3724822
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

احساس امنیت از خود امنیت مهم‌تر است

گروه اجتماعی- فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آمار رسمی، استان سیستان و بلوچستان از لحاظ وقوع سرقت در رتبه 18 کشور قرار دارد، یعنی 18 استان میزان وقوع سرقت در آنان بالاتر از ما است، با این حال، احساس امنیت که از خود امنیت مهمتر است، در استان ما پایین است.

احساس امنیت از خود امنیت مهم‌تر است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی استان روز گذشته در نشستی با حضور اصحاب رسانه، گفت: امنیت در هیچ برهه‌ای از تاریخ مطلق نبوده و نخواهد بود، مگر در بهشت برین که خداوند زینت آن را، امنیت کامل معرفی می‌کند؛ بهشت جایی است که از هر لحاظ، ساکنان آن در امنیت و آرامش هستند.
وی ادامه داد: جرم و جنایت از زمان خلقت آدم شروع شد، بطوری که سرآغاز جنایت، قتل حضرت هابیل توسط قابیل بود. اما باید در هر دوره‌ای، نسبت امنیت را در مقایسه با گذشته، ارزیابی کرد.
فرمانده انتظامی استان بیان کرد: در سیستان و بلوچستان متأسفانه به‌دلیل مسائلی از جمله بیکاری و هم‌مرزی با افغانستان و پاکستان، بسترهای وقوع جرم بیشتر فراهم است، با این حال، از لحاظ بسیاری جزء امن‌ترین استان‌های کشور است.
وی افزود: بر اساس آمار رسمی، استان سیستان و بلوچستان از لحاظ وقوع سرقت در رتبه 18 کشور قرار دارد، یعنی 18 استان میزان وقوع سرقت در آنان بالاتر از ما است، با این حال، احساس امنیت که از خود امنیت مهمتر است، در استان ما پایین است.
قنبری اظهار کرد: استان ما در زمینه کشف جرم، رتبه دوم را بعد از تهران بزرگ دارد، بطوری که 90 درصد جرایمی که در سطح استان رخ می‌دهد، کشف می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در سه ماهه اول سال، گفت: در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته، سرقت‌های مسلحانه 43 درصد، سرقت به عنف 38 درصد، سرقت‌های تحت پوشش 50 درصد، سرقت مغازه 2 درصد و سرقت منزل نیز 12 درصد کاهش داشته است.
فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 38 تن کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم، اظهار کرد: میزان کشفیات در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته، 7 درصد افزایش داشت.

انتهای پیام

captcha