نمایشگاه «ایران در چهل سالگی انقلاب» در زیمبابوه
کد خبر: 3728171
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
رایزنی فرهنگی برگزار می‌کند؛

نمایشگاه «ایران در چهل سالگی انقلاب» در زیمبابوه

گروه بین‌الملل - به همت رایزنی فرهنگی كشورمان و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی ایران، نمایشگاه عكس و فیلم در نگارخانه ملی زیمبابوه برگزار می‌شود.

نمایشگاه «ایران در چهل سالگی انقلاب» در زیمبابوه برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ در دیدار رضا عسگری، رایزن فرهنگی ایران در زیمبابوه با دورین سیباندا، رئیس نگارخانه ملی این كشور كه روز جمعه 15 تیرماه، به منظور توسعه همكاری‌های فرهنگی و هنری انجام شد، پیشنهاد برگزاری نمایشگاه عكس و فیلم ایران به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی ایران در این نگارخانه مطرح شد كه مورد استقبال طرف آفریقایی قرار گرفت.

در ابتدای این دیدار رایزن فرهنگی كشورمان با اشاره به دیدگاه اساسی جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط با ملل ستمدیده و مبارز و نیز پیشینه مبارزاتی دو ملت و قرابت فرهنگی ایران و زیمبابوه گفت: به نظر می‌رسد آثار هنری به خوبی می‌توانند نمایانگر این تطور و تحول در جهت رشد اجتماعی جوامع باشند و بررسی این آثار می‌تواند نقشه راه روشنی برای تجربه‌اندوزی ملل دیگر به دست دهد.

رضا عسگری در ادامه ضمن برشمردن دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ملت ایران در زمینه‌های علمی، فناوری و فرهنگی، افزود: از آنجایی كه مطمئنم در زیمبابوه نیز جوانان علاقمند بسیاری هستند كه مایلند از جلوه‌های نوین هنر هفتم برای بیان اندیشه و دغدغه‌هایشان بهره ببرند، برگزاری نمایشگاه فیلم و عكس هنرمندان ایرانی می‌تواند تجربیات آنان را به طور بصری و یا حتی در قالب كارگاه‌های هنری در اختیار علاقمندان در این كشور قرار دهد.

در ادامه دورین سیباندا، رئیس نگارخانه ملی زیمبابوه نیز با اشاره به زمینه‌های فعالیت این نگارخانه و موضوعات مورد علاقه آن بیان كرد: حضور شما در نگارخانه ملی می‌تواند سرآغاز همكاری‌های دامنه‌دار و سودمندی برای جامعه هنرمندان دو كشور باشد.

رئیس نگارخانه ملی زیمبابوه سپس با استقبال از برگزاری نمایشگاه فیلم و عكس در بهمن ماه امسال، قول داد تا تمام سعی خود را با توجه به وسعت برنامه مورد نظر و موضوعات مورد علاقه رایزنی فرهنگی ایران به كار گیرد.

نمایشگاه «ایران در چهل سالگی انقلاب» در زیمبابوه

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha