10 قرآن‌آموز ‌مؤسسه «شهید عبدالکریمی» حافظ کل شدند
کد خبر: 3728226
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
طی سال جاری؛

10 قرآن‌آموز ‌مؤسسه «شهید عبدالکریمی» حافظ کل شدند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر مؤسسه شهید عبدالکریمی بندرعباس بیان کرد: طی سه سال گذشته 40 حافظ کل قرآن داشتیم که 10 نفر از آنها امسال حافظ کل قرآن شدند.

10 قرآن‌آموز در مؤسسه شهید عبدالکریمی حافظ کل شدند

لیلا غلامحسینی، مدیر مؤسسه شهید عبدالکریمی بندرعباس در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اینکه این مؤسسه از سال 86 فعالیت قرآنی خود را آغاز کرده است، گفت: با مؤسسه جامعة القرآن الکریم آغاز کردیم که واحد بزرگسالان این مؤسسه زیر نظر همسر شهید عبدالکریمی اداره می‌شد. خود شهید عبدالکریمی هم از حافظان قرآن بودند و همسرشان ادامه‌دهنده راه این شهید عزیز هستند شهید عبدالکریمی نیز خودشان کلاس آموزش قرآن داشتند و شاگردان زیادی را تربیت کردند.
مدیر مؤسسه شهید عبدالکریمی در ادامه با اشاره به برنامه‌ها و دوره‌های قرآنی که در مؤسسه برگزار می‌شود، افزود: در حال حاضر حدود 460 قرآن‌آموز در کلاس‌های قرآنی ترم تابستان مؤسسه به همراه 35 مربی مجرب در مؤسسه حضور دارند.
غلامحسینی با بیان استقبال از کلاس‌های این مؤسسه اظهار کرد: این مؤسسه 8 شعبه فعال دارد که شعب این مؤسسه در بندرعباس در حال فعالیت هستند. در شعبه پیامبر اعظم(ص) بندرعباس، شعبه مسجد علی ابن ابیطالب(ع) پایگاه شکاری بندرعباس، مجتمع فرهنگی رشد(پایگاه هوایی بندرعباس)، شعبه گلشهر جنوبی بندرعباس، بهارستان بندرعباس، مجتمع زیتون بندرعباس در ششصد دستگاه بندرعباس، مجتمع گلستان و مجتمع گلها، کلاس‌های قرآن روخوانی و روان‌خوانی خردسالان و بزرگسالان، حفظ موضوعی و تخصصی، تجوید، صوت و لحن و مفاهیم قرآن کریم برقرار است.
غلامحسینی اضافه کرد: مؤسسه شهید عبدالکریمی در مسجد علی ابن ابیطالب(ع) پایگاه شکاری بندرعباس واقع شده است. مؤسسه شهید عبدالکریمی دوره‌های آموزش قرآن را در فواصل مختلف برگزار می‌کند.
مدیر مؤسسه شهید عبدالکریمی در ادامه به فعالیت‌های این مؤسسه در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان مراسم جزءخوانی، محفل انس با قرآن کریم، دوره تفسیر قرآن کریم و کلاس‌های احکام و همچنین کلاس‌هایی در قالب کارهای قرآنی ـ فرهنگی ویژه کودکان برگزار کردیم.
وی در ادامه گفت: این مؤسسه از جمله مؤسسات برتر استان هرمزگان است که طی سه سال گذشته 40 حافظ کل قرآن داشته که 10 نفر از آنها امسال حافظ کل قرآن شدند.
غلامحسینی اظهار کرد: با توجه به این‌که ما واقعاً مهجوریت قرآن را درک می‌کنیم در مساجد مشکلات خاص خود را دارد و هماهنگی‌ها سخت است و مجبور شدیم مکانی را اجاره کنیم، اما اجاره‌ها واقعا گران است و هزینه کلاس‌ها و اساتید تأمین نمی‌شود و برای تداوم برنامه‌هایمان حمایت مالی نیاز داریم و از مسئولان تقاضای حمایت مالی را داریم.
انتهای پیام

 

captcha