معامله قرن هیچ منفعتی برای ملت فلسطین ندارد / توطئه آمریکا و اسرائیل
کد خبر: 3728909
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
نماینده حماس در ایران:

معامله قرن هیچ منفعتی برای ملت فلسطین ندارد / توطئه آمریکا و اسرائیل

گروه بین‌الملل ـ خالد قدومی با اشاره به این که پیچیدگی‌های زیادی در «معامله قرن» وجود دارد، تصریح کرد: این قرارداد، توطئه آمریکا و اسرائیل برای پایمال کردن حقوق و آرمان ملت فلسطین است و معامله قرن هیچ منفعتی برای فلسطینیان ندارد.

معامله قرن، توطئه آمریکا و اسرائیل برای پایمال کردن آرمان فلسطین است
به گزارش خبرنگار ایکنا، خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در ایران، صبح امروز(19 تیرماه) در نشستی که با عنوان «دستاوردهای مقاومت و تغییر معادلات منطقه‌ای» و به همت خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی(آنا) برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: آن‌چه از آن به‌عنوان «معامله قرن» تعبیر می‌شود، هیچ خبر و منفعتی برای ملت فلسطین ندارد، چرا که این قرارداد بسیار مبهم و پیچیده‌ است.

وی افزود: معمول است که در هر قرارداد و معامله‌ای باید دو طرف حضور داشته باشد، اما واقعیت امر این است که طرف فلسطینی هیچ حضور و اطلاعی از این معامله ندارد و مفاد این توافق، تنها دیکته‌ها و اعمال زورمدارانه برخی مسائل از سوی آمریکا و اسرائیل است.

خالد قدومی تصریح کرد: معامله قرن نشان می‌دهد که تلاش‌ها برای پایمال کردن آرمان فلسطین بسیار جدی شده است، اگرچه پیش از این نیز تلا‌ش‌هایی برای نابودی مسئله و آرمان فلسطین در جریان بوده که نمونه آن می‌توان به گفت‌وگوی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و ایهود اولمرت، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی در سال 2006 میلادی اشاره کرد که البته اولمرت به خاطر شکستی که در انتخابات آن سال با آن مواجه شد، نتوانست به خواسته‌های مورد نظر خود در گفت‌وگو‌ها برسد.

نماینده جنبش حماس در ایران گفت: در سال 2010 میلادی نیز مشاور امنیتی رژیم صهیونیستی پیشنهاداتی را مطرح کرد که حکومت فدرال با اردن و تبادل سرزمین میان مصر و فلسطین از جمله این پیشنهادات بود که این توطئه نیز به دلیل پایداری و استقامت ملت فلسطین خنثی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدارهای محرمانه‌ای  که میان مسئولان امنیتی اسرائیل و رؤسای دستگاه‌های امنیتی برخی کشورهای عربی صورت می‌گیرد، اشاره کرد و گفت: حتی در برخی موارد دیدارهایی میان پادشاهان و رؤسای برخی کشورهای منطقه با مقامات اسرائیلی صورت می‌گیرد و متأسفانه در این دیدارها توافقاتی درباره مسئله فلسطین صورت می‌گیرد که ملت فلسطین عموما از آن بی‌اطلاع هستند.

این فعال سیاسی فلسطین در ادامه بیان کرد: خالد جراد کوشنر و جیسون گرینبلات، به‌عنوان فرستادگان دولت آمریکا تاکنون بیش از 20 دیدار با مسئولان دولت تشکیلات خودگردان فلسطین و رهبران منطقه درباره معامله قرن داشتند، اما زمانی که از مسئولان فلسطینی و مقامات کشورهای عربی درباره جزئیات این قرارداد می‌پرسیم، می‌گویند که ما اطلاعات زیادی نداریم.
معامله قرن، توطئه آمریکا و اسرائیل برای پایمال کردن آرمان فلسطین است
خالد قدومی؛ نماینده جنبش حماس در ایران
خالد قدومی با اشاره به این که اسرائیل درصدد تحمیل واقعیت‌های جدیدی در فلسطین است، گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی اکنون همان تئوری و پروژه‌هایی را اجرا می‌کند، که استادش آریل شارون معروف به فرعون اسرائیل، اجرا می‌کرد، چرا که وی ابتدا بدون هیچ مذاکره و گفت‌وگویی با طرف فلسطینی، یک واقعیت را ایجاد می‌کرد و پس از اعمال نظریه خود، درخواست گفت‌وگو درباره واقعیت به وجود آمده را می‌کرد.

وی اضافه کرد: الحاق برخی شهرک‌های کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و راه‌اندازی گسترده ایست‌های بازرسی از جمله اقدامات شارون بود که بدون هیچ مذاکره و گفت‌وگویی با طرف فلسطینی انجام داد، و امروز نتانیاهو همان روشی را دنبال می‌کند که استادش شارون پیش از این اجرا کرده بود.

عادی‌سازی روابط

نماینده جنبش حماس در ایران در ادامه سخنان خود به تلاش نتانیاهو برای عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی منطقه اشاره کرد و گفت: اسرائیل تلاش می‌کند از طریق عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس، مسئله فلسطین را در این کشورها به موضوعی بی‌اهمیت تبدیل کند.

خالد قدومی گفت: اگر در سابق پیشنهاد می‌شد که فلسطینیان در هر توافقی چیزی از دست بدهند و در مقابل چیزی به دست بیاورند، اما اکنون سیاست نتانیاهو این است که هیچ امتیازی به فلسطینی‌ها ندهد و آن‌ها امروز همان معادله‌ای را علیه ملت فلسطین پیاده می‌کنند که در مقابل ملت ایران نیز اجرا می‌کنند، به طوری که می‌گویند که یا «رفاه همراه با بندگی و وابستگی» را بپذیرید و یا این که باید تحت محاصره باشید.
معامله قرن، توطئه آمریکا و اسرائیل برای پایمال کردن آرمان فلسطین است
وی اضافه کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین از سال 1990 میلادی، در حال گفت‌وگوی مستقیم با اسرائیل است، اما حال این سؤال را باید پرسید که اسرائیل و آمریکا چه رفاهی را به مردم کرانه باختری اعطا کرده‌اند، این در حالی است که در طول این 28 سال مذاکره، ایست‌های بازرسی چندین برابر شده و دیوار نژادپرستانه حائل در همین سال‌ها ساخته شده است، به طوری که این دیوار 10 تا 14 درصد مساحت کرانه باختری را گرفته، از سوی دیگر تعداد اسرای فلسطینی از 3500 اسیر در سال 1990 میلادی به 8 هزار اسیر رسیده است.

نماینده حماس در ایران گفت: امروز رهبران تشکیلات خودگردان فلسطینی حتی شخص محمود عباس، اگر بخواهند به جایی خارج از فلسطین سفر کنند باید در همکاری امنیتی کامل با اسرائیل این کار را انجام دهند و حتی محمود عباس در هواپیما مورد بازرسی بدنی از سوی نظامیان اسرائیلی قرار می‌گیرد، این در حالی است که حتی کشور ترکیه که از سال 1949 میلادی با اسرائیل رابطه دارد و این کشور عضو ناتو است،سه سال پیش از سوی آمریکا هدف توطئه کودتا قرار گرفت و این نشان می‌دهد که هیچ اعتمادی به آمریکایی‌ها نیست.

وی با اشاره به آزادسازی جنوب لبنان توسط حزب‌الله گفت: مقاومت به رهبری سیدحسن نصرالله توانست اسرائیل را از جنوب لبنان فراری دهد، این در حالی است که گروه سیاسی مذاکره‌کننده با آمریکا و اسرائیل به هیچ دستاوردی در این زمینه دست پیدا نکردند. همچنین، اسرائیل 12 سال است که با هدف تأمین امنیت ضلع جنوبی خود نوار غزه را تحت محاصره قرار داده، اما باید این سؤال را پرسید که آیا اسرائیل از طرف منطقه غزه احساس امنیت می‌کند.

خالد قدومی با تأکید بر این که اسرائیل نخواهد توانست، پایداری و اراده ملت فلسطین را در هم بشکند، گفت: امروز وضعیت کرانه باختری از نظر اقتصادی و رفاهی بعد از 28 سال مذاکره تشکیلات خودگردان فلسطین با اسرائیل هیچ تغییری نکرده است، و همین مسئله باعث شده که فلسطینیان نوار غزه به این باور برسند که در صورت گفت‌وگو و مذاکره با اسرائیل نه تنها وضعیت اقتصادی آن‌ها بهبود نخواهد یافت، بلکه آزادی خود را نیز از دست خواهند داد.

خلع سلاح مقاومت

وی به تلاش‌هایی که برای خلع سلاح مقاومت فلسطین صورت می‌گیرد، اشاره کرد و گفت: دشمن با جریان‌سازی رسانه‌ای تلاش می‌کند به شهروندان فلسطینی ساکن غزه القا کند که حماس درصدد نابودی آن‌ها است و از سوی دیگر، با ناامن کردن منطقه سینای مصر، مقامات این کشور را مجبور به بستن گذرگاه رفح کنند و از این طریق حماس را تحت فشار قرار دهند.

نماینده جنبش حماس در ایران گفت: با وجود همه این هجمه‌ها علیه حماس، ما شاهد آن هستیم که از 30 مارس سال جاری، تظاهرات‌هایی با عنوان «بازگشت»، جمعه هر هفته برگزار می‌شود و این تظاهرات‌ها تاکنون 140 شهید و بیش از 5 هزار زخمی داشته  و بادبادک‌های آتش‌زایی که از سوی جوانان فلسطینی به سمت اراضی اشغالی فلسطین پرتاب می‌شود، منجر به آتش‌سوزی بیش از 28 هزار هکتار از مزارع موجود در اراضی اشغالی فلسطین شده است.
معامله قرن، توطئه آمریکا و اسرائیل برای پایمال کردن آرمان فلسطین است
وی به اقدام اسرائیل در بستن گذرگاه تجاری «کرم ابوسالم» بر روی شهروندان فلسطینی ساکن نوار غزه اشاره کرد و گفت: اسرائیل در واکنش به پرتاب بادبادک‌های آتش‌زا اقدام به بستن این گذرگاه کرد، اما صبح امروز یک روزنامه‌ عبری‌زبان نوشته بود که اسرائیل نخواهد توانست در مقابله اراده ملت فلسطین و فشار جهانی ایستادگی کند و به زودی این گذرگاه را باز می‌کند.

نماینده حماس به تأخیر در تحقق پیروزی ملت فلسطین اشاره کرد و گفت: تأخیر در تحقق این پیروزی به خاطر اقتدار و قدرت دشمن اسرائیلی نیست، بله تفرقه و عدم وحدت و نبود یک نگرش مشترک میان محور مقاومت و کشورهای عربی و اسلامی سبب شده است که پیروزی ملت فلسطین به تأخیر بیفتند.

خالد قدومی در پایان با اشاره به آیه 11 سوره رعد «إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ»( در حقيقت ‏خدا حال قومى را تغيير نمى‏ دهد تا آنان حال خود را تغيير دهند) گفت: ما باید اقداماتی عملی برای شکست دشمن اسرائیلی و پیروزی ملت فلسطین داشته باشیم و در این زمینه بر یک نگرش و رویکرد مشترک تمرکز کرده و از تفرقه و اختلاف دوری کنیم.

انتهای پیام

captcha