فراخوان جنبش جوانان «دراز» برای حمایت از آیت‌الله قاسم
کد خبر: 3729242
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

فراخوان جنبش جوانان «دراز» برای حمایت از آیت‌الله قاسم

گروه بین‌الملل ـ جنبش جوانان «دراز» بحرین از شهروندان این کشور خواست، فردا (21 تیرماه) به منظور حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم و مخالفت با هرگونه معامله و چانه‌زنی در خواسته‌های خود تظاهرات کنند.

فراخوان برگزاری تظاهرات در حمایت از شیخ عیسی قاسم در بحرین

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری البحرین الیوم؛ جنبش جوانان «دراز» بحرین با صدور بیانیه‌ای از مردم این کشور خواست که تظاهرات گسترده‌ای در تظاهراتی که فردا از مرکز شهر دراز آغاز می‌شود، داشته باشند.

در این بیانیه با تأکید بر ناکامی حکومت بحرین در به انزوا کشیدن آیت‌الله عیسی قاسم و منصرف ساختن مردم از حمایت ایشان، آمده؛ فراخوان برخی افراد برجسته شهرک دراز برای ابلاغ خبر پایان محاصره این منطقه همزمان با سفر آیت‌الله عیسی قاسم به منظور ایجاد این تصور است که آزادی آن‌ها با سفر آیت‌الله عیسی قاسم میسر می‌شود و دلیل همه فشارها و دشمنی‌ها با دراز و محاصره آن، حضور وی در این منطقه بوده است که این نقشه با ادامه تمسک مردم به رهبری شیخ قاسم و اعلام حمایت از او نقش برآب خواهد شد.

فراخوان برگزاری تظاهرات در حمایت از شیخ عیسی قاسم در بحرین

علی‌رغم اخبار منتشر شده در ارتباط با برداشتن محاصره دراز، نیروهای حکومت بحرین روز گذشته به محاصره این منطقه ادامه داده و تجهیزات نظامی گسترده‌ای در حوالی منزل آیت‌الله عیسی قاسم  تا ورودی شهرک مستقر کردند و همچنین، صف‌های طولانی از خودروهای شهروندان در نقاط ایست‌بازرسی دیده می‌شد.

همچنین شاهدان عینی از ممانعت نیروهای حکومت بحرین از ورود افراد به شهرک دراز برای دیدار با بستگان خود خبردادند که گفته شده این اقدامات به منظور برداشتن موانع و پایان تدریجی محاصره انجام شده است.

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین روز دوشنبه (18 تیرماه) به منظور ادامه درمان و انجام عمل جراحی و به صلاح دید کادر پزشکی بحرینی به بیمارستانی در لندن منتقل شد.

این انتقال در حالی انجام شد که گروه‌های معارض بحرینی به موافقت حکومت بحرین با این انتقال خوش‌بین نبوده و از نگرانی خود نسبت به صدور اجازه بازگشت به این روحانی شیعه خبردادند.

منابع خبری همچنین از حضور یک هیئت از حکومت بحرین در بیمارستان لندن به منظور زیر نظر داشتن ارتباطات شیخ عیسی قاسم خبردادند و قرار شده که بعد از انجام معایانات پزشکی اجازه ملاقات به او داده شود.

انتهای پیام

captcha