برگزاری کارگاه آموزش «آشنایی با کتاب ترتیل‌خوانی» در تبریز
کد خبر: 3731317
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵

برگزاری کارگاه آموزش «آشنایی با کتاب ترتیل‌خوانی» در تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، گفت: کارگاه آموزش «آشنایی با کتاب ترتیل‌خوانی» در تبریز برگزار شد.

 برگزاری کارگاه آموزش «آشنایی با کتاب ترتیل‌خوانی» در تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، ابراهیم لایقی،‌ معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: کارگاه آموزش «آشنایی با کتاب ترتیل‌خوانی» امروز 27 تیرماه در تبریز برگزار شد.

وی، افزود: در راستای طرح توانمندسازی مربیان مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، یک دوره کارگاه آموزشی با حضور بیش از ٦٠ نفر از مربیان فعال و تعدادی از مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

لایقی، تصریح کرد: این کتاب که حاصل تلاش دکتر رامین حکم‌آبادی در عرصه تدریس قرآن است با شیوه جدید به همراه DVD آموزشی تاالیف و منتشر شده است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به آموزش قرآن به هر دو شیوه قیاسی «از کل به جزء» و استقرایی «از جز به کل»، آموزش کامل روخوانی و روان‌خوانی و تجوید، ارائه روشی جدید در آموزش الحان و نغمات قرآنی، تجزیه و تحلیل مقایسه‌ای نغمات، داشتن DVD آموزشی شامل تلاوت‌های آموزشی دروس توسط استاد «سعید وحیدی‌مهر»، قرائت‌های مجلسی دروس توسط استاد «رحیم وظیفه‌شعاع»،‌ ترتیل کل قرآن کریم،‌ گوشه‌ای از ترتیل علامه طباطبایی، ترتیل جزء ٢٩ و ٣٠ با صدای استاد «وظیفه‌شعاع» و «استاد وحیدی مهر»، آموزش نغمات با شیوه‌ای بدیع، آشنایی با آداب ظاهری و باطنی تلاوت قرآن کریم و برخورداری از دو مجموعه ٤٠ حدیث اشاره نمود.

انتهای پیام

captcha