تشریح مصوبات سومین جلسه هیئت مدیره اتحادیه قرآنی لرستان
کد خبر: 3731404
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲

تشریح مصوبات سومین جلسه هیئت مدیره اتحادیه قرآنی لرستان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مصوبات سومین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت لرستان اعلام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اینکه صبح امروز، 27 تیرماه جلسه هیئت مدیره این اتحادیه برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه با حضور اعضای هیئت مدیره و اعضای هیئت بازرسی و نماینده امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان و همچنین اداره امور قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه جلسه فوق سومین جلسه پس از ادغام اتحادیه در استان بود، اظهار کرد: تأکید بر تسریع در روند ادغام اتحادیه‌های قرآنی کشور و پیگیری مجدانه این مطالبه، تحویل صورتجلسه اموال و دارایی‌های دو اتحادیه استانی به اعضای هیئت مدیره اتحادیه مدغم از جمله مصوبات این جلسه بود.
امیدیان عنوان کرد: اموال و دارایی‌های نقدی و غیر نقدی دو اتحادیه‌ استانی شناسایی شدند و طی صورتجلسه تحویل اتحادیه مدغم استانی شد، اموال نقدی اتحادیه تشکل‌های استان 22 میلیون تومان بود که با مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان و اداره تبلیغات اسلامی استان و فرهنگ و ارشاد اسلامی بین 38 مؤسسه با مبالغ 500 هزار تومانی در قالب طرح‌های شش ماه دوم 96 توزیع شد و سه میلیون تومان نیز بخشی از هزینه‌های کارگاه آموزشی مؤسسات قرآنی شد.
وی ادامه داد: همچنین حدود 16 میلیون تومان در حساب اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان بود که آن هم در قالب طرح و برنامه که با سازمان تبلیغات اسلامی استان منعقد شده بود در شش ماه دوم، اجرا شد.
امیدیان عنوان کرد: اتحادیه تشکل‌های قرآن وعترت استان چون دیرتر تشکیل شده بود، اموال غیرنقدی نداشت اما اتحادیه مؤسسات 20 وسیله غیرنقدی شامل کامپیوتر، دستگاه کپی، میز و صندلی و ... داشت که طبق صورت جلسه در اختیار اعضای هئیت مدیره جدید قرار گرفت.
وی عنوان کرد: از دیگر مباحث، ثبت اتحادیه قرآنی استان بود. به دلیل اینکه برای ثبت اتحادیه چهار مرتبه به سامانه ثبت شرکت‌ها در استان مراجعه شد، اما به نتیجه نرسیدیم، لذا طبق وعده دبیرخانه هیئت رسیدگی پس از انجام هماهنگی‌های لازم، برای ثبت اتحادیه اقدام لازم را انجام می‌دهیم.
امیدیان بیان کرد: با توجه به اینکه 160 نفر در آزمون دریافت مدرک تخصصی حفظ قرآن ثبت‌نام کردند و از این تعداد 99 نفر در آزمون حضور پیدا کردند و 62 نفر در آزمون مدرک تخصصی حفظ مجاز به حضور در آزمون شفاهی شدند، از سویی در نظر داریم تا زمینه‌های لازم برای افزایش تعداد حائزین مدرک تخصصی را افزایش دهیم و از سوی دیگر از این طریق بستر تبلیغی برای حضور مردم در مؤسسات در رشته حفظ قرآن فراهم شود.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان اضافه کرد: تعیین تاریخ 24 مردادماه برای برپایی نشست بعدی اتحادیه، برگزاری نشست فصلی اتحادیه با مدیران عامل مؤسسات قرآنی در نیمه اول شهریورماه در شهرستان الیگودرز و هزار و 250 نفر ساعت آموزش عومی طی شش ماه نخست امسال بین مؤسسات قرآنی توزیع شد که قریب به 191 دوره آموزشی در سامانه اتحادیه ثبت شده است و این به جز دوره‌هاییست که توسط مؤسسات اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: بازدید دوره‌ای مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره اتحادیه قرآنی استان از طرح‌های آموزشی طی هفته آینده و شناسایی مسائل و مشکلات در حوزه مؤسسات قرآنی، تسریع در تشکیل فرآیند صندوق‌قرض‌الحسنه جهت تخصیص وام از دیگر مصوبات این جلسه بود.
امیدیان با اشاره به تفاهم‌نامه بین اتحادیه و کارگروه سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان مبنی بر دوره‌های سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: این دوره به مؤسسات ابلاغ شده است تا مؤسست قرآنی که طالب برپایی دوره‌های سبک زندگی اسلامی هستند، بتوانند این دوره‌ها را برگزار کنند. این دوره در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بیماری‌ها و توجه به تغدیه سالم بین مردم براساس آیات و روایات است.
وی ادامه داد: بحث و تبادل نظر در خصوص موضوع ایاب و ذهاب اعضای هیئت مدیره برای حضور در جلسات هیئت مدیره، برگزاری اردوی زیارتی به مشهد مقدس ویژه مدیران مؤسسات قرآنی استان‌ها با مشارکت سه دستگاه ارشاد، تبلیغات و اتحادیه استان از جمله دیگر مصوبات این جلسه بود.
امیدیان عنوان کرد: باتوجه به اینکه صدور مجوز مؤسسات قرآنی به هیئت رسیدگی واگذار شده یکی از مسائل این بود که برخی از مؤسسات قرآنی نیازمند تمدید پروانه فعالیت خود هستند و یا برخی با توجه به اینکه مجوز از ارشاد و یا تبلیغات اسلامی هستند باید آن را تغییر دهند که این امر با مراجعه به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها و تکمیل پرونده‌های مربوطه انجام می‌شود.
وی با اشاره به جلسات مشترکی که با رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف طی هفته‌های گذشته داشت، اظهار کرد: گزارشی از موضوعات مطروحه در جلسه هیئت رسیدگی بیان شد که طی آن آمادگی همه جانبه اتحادیه قرآنی استان در راستای توسعه فرهنگ قرآنی و اجرای طرح‌های قرآنی اعلام می‌شود.برای واگذاری طرح‌های قرآنی به مؤسسات قرآنی باید بحث اعتمادسازی رخ دهد و این اتحادیه آماده همکاری با اوقاف استان در صورتی که اقدام به برون سپاری طرح‌های و برنامه‌های قرآنی به مؤسسات قرآنی استان کرده باشند را داراست.
امیدیان اظهار کرد: هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی استان لرستان نسبت به توقف برخی از برنامه‌ها و طرح‌های کشوری مبنی بر طرح ملی حفظ به دلیل عدم ادغام اتحادیه کشوری، گفته‌اند که استان لرستان فارغ از بحث ادغام اتحادیه کشوری به صورت جدی در اجرای طرح‌ها اعلام آمادگی می‌کند و کمیته منتخب مدیران عامل استانی و استان لرستان به عنوان سخنگوی این کمیته از حقوق استان‌ها در راستای اجرای طرح‌های قرآنی قرآنی دفاع و اعلام آمادگی می‌کند.
انتهای پیام

captcha