فرار آمریکا از موضع‌گیری درباره «قانون دولت یهود»
کد خبر: 3733289
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

فرار آمریکا از موضع‌گیری درباره «قانون دولت یهود»

گروه بین‌الملل - سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، سؤالات خبرنگاران در مورد تصویب «قانون دولت ملی خلق یهود» در پارلمان اسرائیل (کنست) را بی‌پاسخ گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ هدر نوئرت (Heather Nauert)، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، شامگاه سه‌شبه، 2 تیرماه، طی یک نشست خبری علی‌رغم اظهار نظر در امور داخلی دیگر کشورهای جهان، از پاسخ به سؤالات خبرنگاران در مورد تصویب «قانون دولت ملی خلق یهود» در پارلمان اسرائیل امتناع کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که درباره تصویب قانون مذکور توسط اسرائیل چه رویکردی دارید، گفت: ما به سؤالی که در خصوص قوانین دیگر کشورها باشد، پاسخ نمی‌دهیم. البته که از تصویب این قانون با خبر هستیم. اما این موضوع را از اسرائیل بپرسید.

هدر نوئرت، در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که آیا تصویب این قانون مغایر با اصول دموکراسی نیست، افزود: در این باره هیچ توضیحی ارائه نخواهم داد. از اسرائیل سؤال کنید.

این موضع سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در حالی است که ایالات متحده بارها در امور کشورهای جهان اظهار نظر و دخالت کرده است.

پارلمان اسرائیل، روز پنجشنبه، ۲۸ تیرماه، قانون مذکور را با ۶۲ رأی موافق و ۵۵ رأی مخالف تصویب کرد. در این قانون، مفاد بسیار جنجال برانگیری جای گرفته است که حقوق مردم فلسطین را نقض می‌کند.
 
انتهای پیام
captcha