کد خبر: 3735306
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
گروه فناوری اطلاعات ــ نرم‌افزار «زائریار» ویژه حج تمتع 97 به منظور کمک‌رسانی به زائران تولید و عرضه شد.

به گزارش ایکنا؛ سامانه «زائریار» با هدف اطلاع‌رسانی و راهنمایی حجاج تولید شده و زائران و عوامل حج سال جاری با مراجعه به این لینک در کوتاه ترین زمان می‌توانند نرم‌افزار یاد شده را نصب و فعال‌سازی کنند.

برهمین اساس سازمان حج و زیارت از زائران و عوامل اجرایی حج خواست تا نرم‌افزار «زائریار» را در گوشی‌های خود نصب کنند. کاربران بعد از نصب این برنامه ضروری است بسته به نوع تلفن همراه خود نسخه مناسب را دریافت و مراحل پیاده‌سازی اطلاعات را اجرا کنند که در زیر به صورت کامل توضیح داده می‌شود.

۱. نصب.ابتدا بسته به نوع تلفن همراه خود نسخه مناسب را دریافت و نصب کنید.
 

۲. فعال سازی. در اولین مرحله بایستی مجوز‌های لازم برای اجرای صحیح برنامه تایید شود.
 

۳. انتخاب روش فعال‌سازی. با داشتن کارت شناسایی زائر یا گذرنامه می‌توانید برنامه را فعال کنید.
 

۴. کارت شناسایی زائر. برای اسکن کد QR مندرج بر روی کارت، قسمت مورد نظر را جلوی دوربین عقب تلفن خود قرار دهید و منتظر بمانید، پس از شناسایی به مرحله ۶ مراجعه کنید.
 

۵. گذرنامه. مطابق تصویر کد ملی و شماره گذرنامه را که در محل بالای گذرنامه وجود دارد را وارد کنید.
 

۶. تایید هویت و عکس برداری

در این مرحله هویت شما بدرستی شناسایی شده، جهت تکمیل فعال سازی توسط دوربین جلوی دستگاه و یا توسط دوربین عقب به کمک فرد دیگری از خود عکس بگیرید.
 
 

۷. برش عکس

چارچوب برش عکس را به صورت مربعی بر روی چهره خود قرار داده و crop را بفشارید.
 

۸. تایید تصویر
در صورت تایید عکس برش داده شده گزینه تایید و یا برای عکسبرداری مجدد دکمه اول را بفشارید.
 

۹. تایید ارسال پیامک

به جهت ثبت نهایی اطلاعات در سازمان حج یک پیامک کوتاه به صورت رمزگذاری شده به سامانه سازمان حج ارسال خواهد شد، جهت تایید گزینه بله را بفشارید.
 

۱۰. صفحه اصلی

دسترسی سریع به مسیریابی اقامت گاه‌های شما
جستجوی دیگر زائرین:
در صورت نیاز دیگر زائرین برای کمک به منظور یافتن مدیرکاروان، هتل و... آنان

درخواست کمک اضطراری:
اعزام نیروی امدادی یا اطلاع رسانی به مدیر کاروان جهت کمک رسانی به شما
 

۱۱. منوی اصلی
 مشخصات من:
نمایش اطلاعات هویتی و اقامت گاه‌های شما
خارج شدن از برنامه و امکان ثبت نام با هویت فرد دیگری
* پیام‌های من:
پیام‌هایی که سازمان حج در طول سفر برای اطلاع رسانی در موارد مختلف به شما ارسال می‌شود
* نظرسنجی:
جهت اعلام نظر در موارد متعدد و بهبود کیفیت خدمات سازمان حج می‌توانید در نظر سنجی‌هایی که به صورت دوره‌ای ارسال می‌شود شرکت کنید.
 

۱۲. کمک اضطراری
در صورتی در هر زمان نیاز به کمک داشته باشید، با فشردن دکمه درخواست کمک، موقعیت کنونی شما توسط پیامک به سرور برنامه ارسال شده و پس از آن جهت امداد رسانی با شما تماس گرفته می‌شود.
 

۱۳. نظر سنجی

با هدف آگاهی از میزان رضایت مندی زائرین محترم، به صورت دوره‌ای فرم‌های نظر سنجی الکترونیکی به شما ارسال میگردد و در گزینه نظر سنجی قابل مشاهده است.از این رو جهت افزایش کیفیت خدمات خواهشمند است در نظر سنجی‌ها شرکت کنید. برای این منظور، پس از مشاهده سوال گزینه مورد نظر را انتخاب کرده و سپس دکمه ثبت را بفشارید.
 


۱۴. جستجوی زائرین
به منظور راهنمایی دیگر زائرین جهت یافتن محل هتل‌ها و یا شماره مدیر کاروان کسی از شما تقاضای کمک داشته باشد می‌توانید توسط یکی از گزینه‌ها به وی کمک کنید.
اطلاعات هویتی: مراجعه به مرحله بعدی
 تشخیص چهره: توسط عکس برداری از چهره میتواند اطلاعات فردی که نیاز به راهنمایی دارد، ولی اطلاعات هویتی خود را نمی‌داند و یا کارت شناسایی را به همراه ندارد را بیابید.
توسط اسکن کد QR: توسط اسکن کد مندرج بر روی کارت و یا لیبل وسایل، می‌توانید مالک آن را پیدا کنید.
 

۱۵. جستجو بر اساس اطلاعات هویتی. توسط فیلد‌های نام، نام خانوادگی، کدملی، نام مدیر کاروان و هتل‌های میتوانید در بین زائرین جستجو کنید.
 
 

۱۶. مشخصات زائر. نمایش اطلاعات هویتی و اقامت گاه‌های شما خارج شدن از برنامه و امکان ثبت نام با هویت فرد دیگر.
انتهای پیام
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: