رونمایی از «حزب‌الله؛ فلسفه قدرت» در سوریه+عکس
کد خبر: 3736046
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

رونمایی از «حزب‌الله؛ فلسفه قدرت» در سوریه+عکس

گروه بین‌الملل - کتاب عربی«حزب‌الله فلسفة القوة: حزب‌الله؛ فلسفه قدرت» نوشته ناصر قندیل، چهره سرشناس سیاسی و رسانه‌ای لبنان در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دمشق رونمایی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در سوریه؛ آیین رونمایی از این كتاب با حضور جمعی از شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و اهل قلم و با سخنرانی نویسنده کتاب و نیز و فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه، ابوالفضل صالحی‌نیا رایزن فرهنگی و محمدهادی تسخیری، وابسته فرهنگی ایران در دمشق، برگزار شد.

ناصر قندیل، نویسنده كتاب «حزب‌الله؛ فلسفه قدرت» در سخنان خود در این مراسم اظهار كرد: سه سال پیش به فکر تألیف این کتاب افتادم و مدت زیادی را به آماده کردن طرح کلی آن اختصاص دادم و با افراد مؤثر متعددی در این باره گفت‌وگو کردم و در نهایت در دیداری که با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله داشتم، جزئیات كار برایم روشن شد و تصمیم قطعی به نگارش گرفتم.

وی در ادامه هدف از تألیف این کتاب و نقطه قوت و عامل تمایز حزب‌الله از سایر جنبش‌های مقاومت و آزادی‌بخش ملی عربی و اسلامی در دهه‌های گذشته تاکنون را تبیین کرد.

رونمایی از کتاب «حزب‌الله؛ فلسفه قدرت» در سوریه+عکس

ناصر قندیل افزود: حزب الله الگوی منحصر به فردی از یک جنبش مقاومت را ارائه داده است و پیروزی‌هایی به دست آورده که هیچ یک از جنبش‌های مقاومت ملی عربی و اسلامی نتوانستند به دست آورند.

در ادامه فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه طی سخنانی کتاب «حزب‌الله؛ فلسفه قدرت» را کتابی استثنایی برشمرد که یکی از حساس‌ترین قضایای سیاسی را بررسی می‌کند و نویسنده در آن به گونه‌ای هدفمند و حکیمانه به تحلیل عناصر موضوع مورد بحث می‌پردازد.

کتاب «حزب‌الله؛ فلسفه قدرت» در 376 صفحه توسط انتشارات «الفرات» در لبنان چاپ و منتشر شده است و در پایان مراسم رونمایی، کتاب توسط نویسنده امضا شد.

رونمایی از کتاب «حزب‌الله؛ فلسفه قدرت» در سوریه+عکس

انتهای پیام

captcha