امانت‌داری؛ مهم‌ترین رسالت خبرنگار/ خبرنگار افتخاری ایکنا تجلیل شد
کد خبر: 3736060
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳

امانت‌داری؛ مهم‌ترین رسالت خبرنگار/ خبرنگار افتخاری ایکنا تجلیل شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار گفت: حرفه و رسالت خبرنگار در اصل رسالت امانت‌داری در جامعه است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حمیده ماحوزی، دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار در محل سالن کنفرانس این اداره‌کل برگزار شد، شخصیت خبرنگار را شخصیتی ایثارگر، راویت روشنگری، آگاهی و صداقت خواند و اظهار کرد: حرفه و رسالت خبرنگار در اصل رسالت امانت‌داری در جامعه است.

حاکمیت اخلاق‌مداری بر محور دیانت در جامعه رسانه‌ای استان بوشهر

وی در ادامه بر حاکمیت اخلاق‌مداری بر محور دیانت، عقلانیت و تدبیر در جامعه رسانه‌ای استان بوشهر اشاره کرد و افزود: دوره‌های آموزشی و آشنایی با شیوه‌ها و ابزارهای آموزشی نوین رسانه‌ای یکی از حرفه‌های فراگیری ضروری برای خبرنگاران و عکاسان است و از این‌رو شاهد بهترین خروجی‌ها در حوزه نشر اخبار و اطلاع‌رسانی در فضای رسانه‌های مکتوب و سایبری استان بوده‌ایم و این امر نیازمند ارتقاء سطح علمی مدیریت رسانه‌ها در حوزه اطلاع رسانی است.

ماحوزی با اشاره به اینکه قانون رسانه‌های مجازی با نظر مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم در حال تنظیم است و به‌زودی ابلاغ خواهد شد، عنوان کرد: در این قانون شرایط جدیدی مانند بیمه و آگهی‌ها به رسانه‌های مجازی اضافه خواهد شد و همچنین در حال مذاکره برای راه‌اندازی دادگاه ویژه رسانه در استان هستیم و تأکید شده است که قضات اطلاعات کافی در خصوص قوانین و مقررات رسانه داشته باشند.

کلنگ‌زنی بیش از 20 پروژه فرهنگی طی هفته دولت در استان بوشهر

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر به ساخت خانه هنرمند در شهرستان‌ها با همکاری فرمانداران خبر داد و گفت: کلنگ اجرایی شدن بیش از 20 پروژه فرهنگی توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب شش نگارخانه و 14 پلاتو تئاتر طی هفته دولت در بوشهر به زمین می‌خورد.

ضعف سواد رسانه‌ای اقشار جامعه

آنیتا مظفری، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و مازیار هوشمند در این نشست ضمن پاسخگویی به مطالبات رسانه‌ها، به مسائل وحدت و انسجام در جامعه، انتخابات الکترونیکی خانه مطبوعات، برگزاری آموزش روزنامه‌نگاری و خبرنویسی آنلاین، ساماندهی وضعیت رسانه و ضعف سواد رسانه‌ای اقشار جامعه مطالبی را عنوان کردند.

یادآور می‌شود، در پایان این آئین حامد فکوری، خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) و تعدادی از خبرنگاران شاخص رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تجلیل شدند. 

خبرنگار: حامد فکوری

عکاس: محمدصادق زنده‌بودی

captcha