حفظ اخلاق؛ شاخص مشروعیت رسانه
کد خبر: 3737179
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶

حفظ اخلاق؛ شاخص مشروعیت رسانه

گروه فرهنگی ـ استاندار لرستان رسالت خبرنگار را روشنگری و آگاهی‌بخشی به جامعه دانست و افزود: حفظ اخلاق رسانه، شاخص مشروعیت رسانه است.

حفظ اخلاق؛ شاخص مشروعیت رسانه

به گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، شامگاه چهارشنبه، ۱۷ مرداد در آیین بزرگداشت روز خبرنگار این روز را از چند جهت قابل ارزش دانست و با ذکر این مطلب که روز خبرنگار روز شهادت یک خبرنگار است و تداعی‌بخش این نکته است که عرصه خبرنگاری عرصه جنگ فرهنگی است، اظهارکرد: خبرنگاران افسران جنگ فرهنگی هستند.
وی سقوط مزار شریف به دست طالبان را نشانه پیروزی ظاهری جهل دانست و با ذکر این مطلب که طالبان نشانه جهل و بی‌خردی و از جهت دیگر شهید صارمی مطهر آگاهی بخشی و تعالی انسان بود، خاطرنشان کرد: طالبان و داعش مخالف آگاهی بخشی بشر هستند. خادمی رسالت صارمی‌ها را معرفی اسلام رحمانی دانست و افزود: شهادت صارمی جدال آگاهی در مقابل جهل و جمود و تحجر بود.
استاندار لرستان به پیشتازی این استان در عرصه مطبوعات اشاره و با ذکر این مطلب که لرستان بیش از صد سال سابقه مطبوعاتی دارد، اظهارکرد: با شهادت شهید صارمی که اهل لرستان است این روز با شهادت یک لرستانی به روز خبرنگار ثبت شد.
وی با اشاره به این‌که اصحاب رسانه لرستان جز بهترین‌ها در کشور هستند، ادامه داد: ارزش هر وسیله‌ای تابع هدف آن است اگر وسیله‌ای در راه رسیدن به هدفی درست تهیه شد آن وسیله ارزشمند می‌شود.
خادمی آگاهی‌بخشی و آگاه کردن مردم به حقوق خود را هدف خبرنگار ذکر کرد و با اشاره به اینکه رسانه ابزار رسیدن به این هدف است و افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند ارزشمند هستند، گفت: اخلاق در کار رسانه مهم است و باید اخلاق رسانه را رعایت کنیم بدون اخلاق نمی شود به هدف رسید.

انتهای پیام

captcha