اثربخشی و مشارکت‌پذیری؛ ثمره دو دهه فعالیت مهدقرآن بم
کد خبر: 3737620
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶

اثربخشی و مشارکت‌پذیری؛ ثمره دو دهه فعالیت مهدقرآن بم

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ آموزش، توسعه، اثربخشی و مشارکت‌پذیری ثمره دو دهه فعالیت مهدقرآن بم است.

اثربخشی و مشارکت‌پذیری؛ ثمره دو دهه فعالیت مهد قرآن بم

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه مهد قرآن، سال 1380 جمعی از ارادتمندان به کتاب آسمانی از جمله خادمان و معلمان قرآنی شهرستان بم با تشکیل جلسات هم‌اندیشی و همیاری یکدیگر برای توسعه و فرهنگ قرآنی شهر خود مصمم شدند با ایجاد تشکیلات آموزش قرآنی مردم‌نهاد، برکات انس با کلام وحی را به خانه‌های مردم دیار خود ببرند. بر همین اساس با گشایش دفتر مهد قرآن بم زمینه‌های آموزش جامع با محوریت حفظ و مفاهیم قرآن و معارف اهل‌ بیت(ع) و برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و اردویی جهت مخاطبان به‌ویژه نوجوانان و جوانان فراهم شد.
رشد و شکوفایی قرآن‌آموزان
همزمان با گشایش دفتر مهد قرآن با مجوز دفتر مرکزی مؤسسه مهد قرآن به مدیریت عقیل عارفی، کلا‌س‌های آموزشی شامل مهارت‌های قرائت، درک معنای آیات و حفظ قرآن با تلاش اساتید و مربیان در میان اقشار مختلف در طول روز‌های هفته تشکیل شد‌. رشد و شکوفایی بیش از دو هزار حافظ قرآن در اجزای مختلف وتربیت قراء طی دو دهه فعالیت از اثرات تلاش‌های این مرکز قرآنی به شمار می‌آید. اساتید و مربیان از جمله مرحومان هاجر و طاهره افغانی و محمدجواد انصاریان که در اثر حادثه دردناک زلزله ۵ دی ۱۳۸۲ دار فانی را وداع گفتند، نقش بسزایی در شکوفایی قرآن‌‌پژوهان داشتند.
فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و آینی مهد قرآن پس از زلزله بم
پس از حادثه زلزله بم در سال 1382 مهد قرآن بم با همکاری سایر نهادهای فرهنگی ادارات دولتی شهر از جمله اداره ورزش و جوانان و سایر مؤسسات مردم‌نهاد علاوه بر آموزش جامع قرآن با انجام برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های آموزشی سبک و مهارت‌های زندگی، کتاب‌خوانی، طرح جوانه‌های قرآنی و ستاره‌ها، مسابقات فرهنگی ورزشی‌، برپایی جشن ولادت و بزرگداشت ایام شهادت حضرات معصومین(ع)، برپایی جشنواره‌های محلی، تشکیل برنامه‌های اردویی با رویکردهای قرآنی را برای مخاطبان در طول سال و اوقات فراغت تابستان فراهم کرده‌اند.
همچنین راه‌اندازی مهد قرآن شکوفه‌ها جهت سنین ۳ تا ۶ سال و پیش‌دبستانی که ثمرات ارزشمندی در توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی در شهرستان بم داشته است از جمله فعالیت‌های این مرکز است. دفترمهد قرآن شهرستان بم در بلوار شهید باهنر خیابان ۱۲ متری گلدشت واقع شده است.
انتهای پیام

captcha