برگزاری سمینار «امام علی؛ صدای عدالت انسانی» در سوئد
کد خبر: 3737716
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱

برگزاری سمینار «امام علی؛ صدای عدالت انسانی» در سوئد

گروه بین‌الملل – سمیناری با موضوع کتاب «امام علی(ع)؛ صدای عدالت انسانی» اثر جرج جرداق، محقق و نویسنده مشهور مسیحی در مرکز اسلامی امام علی(ع) سوئد برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ این سمینار به مناسبت عید غدیر نهم شهریور‌ماه سال جاری از ساعت 18:30 تا 20:30 دقیقه در مصلای مرکز اسلامی امام علی(ع) استکهلم، پایتخت سوئد به زبان سوئدی برگزار خواهد شد.

کتاب «امام علی(ع)؛ صدای عدالت انسانی» اخیرا توسط انتشارات «معراج» به زبان سوئدی ترجمه و منتشر شده است و ناشر و شخصیت‌ها و اندیشمندان مسلمان در سمینار ویژه این کتاب در استکهلم حضور می‌یابند.

جرج جرداق، نویسنده کتاب «امام علی(ع)؛ صدای عدالت انسانی» درباره این اثر می‌گوید: «من عقیده دارم امام علی از مسیح بالاتر است. من شیفته شخصیت انسانی امام شده‌ام. ما کلاً مسیحی بوده‌ایم و بالطبع به امامت امام علی اعتقادی نداریم...... همان طور که متنش را می‌نوشتم، سردبیر مجله الرساله آمد و گفت به ما بده که شماره به شماره چاپ کنیم. من قبول نکردم. بعد از اصرار و الحاح فراوان او عاقبت دو قسمت از متن را به او دادم. بلافاصله بعد از چاپ، رئیس کشیشان و راهبان فرقه کرملیه (از فرق مارونی مسیحی) گفت: من خودم این را به هزینه خودم چاپ می‌کنم..... اتفاقاً اول کار، مسیحی‌ها فهمیدند و آمدند پهلوی من. ذوق زده و شادان. می‌گفتند تو عرب را سرافراز کرده‌ای. پول جمع کرده بودند و می‌خواستند پول چاپ کتاب را به من بدهند. گفتم این کتاب را با پول خودم چاپ نکرده‌ام و رئیس راهبان کارملیه چاپ کرده. رفتند که به او پول بدهند. او گفت خجالت بکشید، من این را چاپ نکرده‌ام. این پول راهبانی است که در اینجا عبادت می‌کنند. ببرید این پول را بدهید به فقرا. بعدها آن کشیش - رئیس راهبان کارملیه - به من گفت من امام علی را دوست دارم و از برکت او فقرای ما نیز به نوایی رسیدند».

همچنین نظر نویسنده 50 سال پس از انتشار کتاب چنین است: «در این روزگار نیاز به امام علی(ع) و باورها و مواضع و نقش انسانی و بزرگ و عظیم او و امثال او، از بزرگان حقیقت و توجه به انسان بیش از نیاز هر زمان و دوران دیگری به علی(ع) و امثال اوست. این موضوع را هر انسانی که وجدان بیدار و درک درستی داشته باشد و به امور خواص و عوام به نیکی نظر کند درمی‌یابد، فرق نمی‌کند که این فرد به جهت عقاید و عاداتش از کدام گروه از انسان‌ها باشد و از کدام ملیت باشد و در کجا زندگی کند».

انتهای پیام

captcha