عرضه آثار حوزه دین و دفاع مقدس در نمایشگاه پکن
کد خبر: 3741029
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

عرضه آثار حوزه دین و دفاع مقدس در نمایشگاه پکن

گروه بین‌الملل – آثاری در حوزه دین و دفاع مقدس به همت رایزنی فرهنگی ایران در چین در غرفه ایران در بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب پكن عرضه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب پكن روز چهارشنبه سی‌ویكم مرداد با حضور بیش از 2 هزار و 500 ناشر و مؤسسه از 93 کشور در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی جدید پکن (پایتخت چین) گشایش یافت و تا چهارم شهریور ادامه دارد.

با هماهنگی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در غرفه کشورمان در این دور از نمایشگاه بیش از دویست‌وپنجاه عنوان کتاب‌های ادبی برگزیده جوایز سه سال اخیر (جایزه کتاب سال، جایزه ادبی جلال، جایزه شهید غنی‌پور، جایزه قلم زرین، جایزه هفت اقلیم، جایزه انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس، جایزه رشد و جایزه کتاب پاسداران اهل قلم) همچنین آثاری در زمینه‌های ایران‌شناسی، هنر، کودک و نوجوان، دین و دفاع مقدس عرضه شده است.

علاوه بر مؤسسه نمایشگاه‌های ایران، انتشارات سوره مهر، جامعة المصطفی و رایزنی فرهنگی كشورمان در چین نیز آثار خود را در غرفه ایران به نمایش گذاشته‌اند.

در غرفه کشورمان علیرضا گلدوزیان، تصویرگر برجسته کشورمان حضور دارد و در بخش نمایش تصویرگران به معرفی وضعیت تصویرگری ایران و توضیح آثار خود خواهد پرداخت.

بنا بر این گزارش، حضور ناشران کشورهای مختلف در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن هر سال بیشتر می‌شود و در  سال جاری کشور مراکش به عنوان میهمان ویژه حضور یافته است.

همچنین شامگاه سه‌شنبه سی‌ام مرداد و به مناسبت بیست‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن، ضیافت شام در مجتمع «دیائو یو تای» خلق چین برای ناشران و نمایندگان کشورهای خارجی با حضور لیانگ فو جانگ، معاون وزیر امور تبلیغات حزب کمونیست چین برگزار شد. در این ضیافت از اساتید و ناشرانی که  از زبان چینی به زبان‌های خارجی ترجمه کرده بودند و یا کتاب‌هایی در معرفی چین نوشته بودند تقدیر به عمل آمد.

الهام سادات میرزانیا، استاد زبان چینی دانشگاه علامه طباطبایی و مؤلف کتاب «چین به قلم پارسیان و فرهنگ فشرده چینی به فارسی» ـ از برندگان دوازهمین دوره کتاب سال چین ـ نیز در این مراسم با عنوان پژوهشگر جوان انتخاب و تقدیر شد.

انتهای پیام

captcha