پایان نخستین دوره آموزش قرآن در فیلیپین
کد خبر: 3742233
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵

پایان نخستین دوره آموزش قرآن در فیلیپین

گروه بین‌الملل - نخستین دوره آموزش قرآن کریم با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در مانیل به پایان رسید.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ نخستین دوره آموزش قرآن کریم (دروس پایه‌ای) دارالقرآن محمد رسول الله(ص) فیلیپین که در آن تعداد 17 نفر از بانوان و 12 نفر از آقایان قرآن‌آموز در گروه جوانان و نوجوانان فارغ‌التحصیل شدند، با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در مسجد آبی مانیل به پایان رسید.

این مراسم با تشکر و قدردانی جاد جوری آراسا، رئیس امور اداری مسجد آبی مانیل از محمد جعفری‌ملک، رایزن فرهنگی کشورمان در مانیل برای حمایت و همکاری در برگزاری این دوره آموزشی آغاز و با سخنان فاطمه سلیمان، از اعضای دارالقرآن محمد رسول الله (ص) درباره فعالیت‌های این دارالقرآن ادامه یافت.

عالم نقیب طاهر، خطیب نماز جمعه نیز در این مراسم، اظهار کرد: خدا را شاکریم که این مدرسه قرآن‌آموزانی را به ما عطا فرمود که در نوع خود در فیلیپین نظیر ندارد.

در ادامه ابوالخیر آلوین بانتوا، از اعضای امور اداری منطقه مسلمان‌نشین مهارلیکا(مهلیکا) گفت: آفرینش انسان توسط خداوند با هدف و منظور خاصی بوده است که حقایق پیرامون این هدف را می‌توان از طریق قرآن کریم به دست آورد.

جعفری‌ملک، رایزن فرهنگی کشورمان در مانیل نیز در سخنانی، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار برادران و خواهران مسلمان فیلیپینی خواهد بود و امیدوارم فعالیت‌های این دارالقرآن روز به روز افزایش یابد.

وی در ادامه، بخشی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در اختتامیه مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، را خواند.

اکمد وهاب، مسئول شورای محلی منطقه مسلمان‌نشین مهارلیکا، بیان رادیا، از فعالان قرآنی و خانم تاتا رسومان، افسر امور داری و نماینده کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین از دیگر سخنرانان این مراسم بودند که بر ضرورت آموزش و آموختن قرآن کریم تأکید کردند.

این مراسم با قرائت دعا توسط عبدالمنعم سلیمان، رئیس دارالقرآن محمد رسول الله ( ص) و قاری بین‌المللی قرآن کریم پایان یافت.

 انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha