اهل سنت خود را در معرض انوار قدسی ولایت ائمه(ع) قرار دهند
کد خبر: 3742979
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
آیت‌الله حسینی مازندرانی:

اهل سنت خود را در معرض انوار قدسی ولایت ائمه(ع) قرار دهند

کانون خبرنگاران نبأ ــ آیات زیادی در قرآن اشاره به مقام حضرت علی بن ابی طالب(ع) دارند. بزرگان اهل سنت نیز به این واقعیت اشاره کرده‌اند ولی به دلیل حق‌ناپذیری، شیعه نشده‌اند. توصیه ما به خواهران و برادران، و به‌ویژه علمای اهل سنت این است که با مطالعه بیشتر آیات قرآن کریم و روایات، خود را در معرض ولایت ائمه اطهار(ع) قرار دهند.

 به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله سیدرضا حسینی مازندرانی، فقیه مکتب اهل بیت(ع) شامگاه پنجشنبه، 8 شهریور در مسجد و حوزه علمیه امام حسین(ع) شهر ری و در جشن عید غدیر خم طی سخنانی گفت: بنابر روایتی از امام صادق(ع) عید غدیر برترین عید اسلامی است. در اسلام چهار عید داریم: فطر، قربان، جمعه و غدیر که ارزش هیچ کدام به اندازه عید غدیر نیست.

وی افزود: قرآن کریم روز عید غدیر را روز اکمال دین می‌داند و به پیامبر اسلام می‌گوید اگر امیرالمومنین را به عنوان جانشین خود معرفی نکنی، انگار رسالت الهی خود را انجام ندادی. بنابراین معلوم می‌شود موضوع مهمی در میان است.

آیت‌الله مازندرانی با بیان اینکه بسیاری از علمای اهل سنت، سخنان بسیاری در بیان فضائل و مناقب امیرالمومنین(ع) مطرح کرده‌اند، گفت: اما به دلیل مقاومت در برابر سخن حق، ولایت اهل بیت(ع) را نپذیرفته‌اند. اگر مسئولان کشور مطابق با بیانات و آموزه‌های امام علی(ع) عمل کنند بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود؛ سیره علوی بهترین الگو برای زمامداران است.

وی افزود: آیات زیادی در قرآن کریم اشاره به مقام و شخصیت عظیم حضرت علی بن ابی طالب(ع) دارند. بزرگان اهل سنت نیز به این واقعیت اشاره کرده‌اند ولی به دلیل حق‌ناپذیری، شیعه نشده‌اند. توصیه ما به خواهران و برادران، و به‌ویژه علمای اهل سنت این است که با مطالعه بیشتر آیات قرآن کریم و روایات، خود را در معرض ولایت ائمه اطهار(ع) قرار دهند.

محبت اهل بیت(ع) شرط قبولی اعمال است 

آیت‌الله مازندرانی با اشاره به روایتی از امام معصوم(ع) درباره وصف عظمت امام علی(ع) گفت: اگر تمام درختان دنیا، کاغذ و همه دریاهای دنیا مرکب شوند، نمی توانند فضائل حضرت امیر(ع) را بیان کنند. مقام و جایگاه امام علی(ع) از تمام انبیاء به جز حضرت محمد مصطفی(ص) بالاتر است. به جز خداوند کسی نمی‌تواند فضائل حضرت امیر را بیا کند. شعرا و ادبا بیانات رسایی در وصف امیرالمومنین بیان کرده‌اند که شهریار، شاعر نامدار ایرانی، برترین آنان را گفته است. همچنین این بیت به خوبی عظمت مقام و جایگاه امام علی(ع) را بیان می‌کند:

طواف خانه کعبه از آن شد بر همه واجب

که آنجا در وجود آمد علی بن ابی طالب

وی گفت: حضرت علی(ع) تنها شخصیتی هستند که تولدشان در خانه کعبه بود. ضمنا حضرت در مسجد به عنوان خانه خدا شهید شدند. جرج جرداق، نویسنده و پژوهشگر معروف مسیحی، بیش از 200 بار نهج‌البلاغه را خوانده بود و با زوایای مخنلف زندگی امام علی(ع) آشنا بود. آیا ما شیعیان، به اندازه این نویسنده مسیحی، با معارف اهل بیت(ع) به ویژه ابوالائمه، حضرت علی آشنا هستیم. 

این فقیه و مبلغ دین گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از مناسبت‌های دینی به‌ویژه مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و عید غدیر با شکوه‌تر از گذشته در سراسر ایران و حتی بسیاری از کشورهای دیگر دنیا برگزار می‌شود. مردم باید بسیاری از کارهای خیر خود را مانند تهیه بسته‌های ارزاق، دستگیری از نیازمندان، تقدیم هدایا و ... را همانطور که در عید نوروز انجام می‌دهند، در اعیاد اسلامی به ویژه عید غدیر انجام دهند.

آیت‌الله مازندرانی خاطرنشان کرد: تکمیل دین اسلام به معرفی امامت حضرت علی از سوی پیامبر عظیم الشان اسلام است. بنابراین همگان به ویژه اهالی مساجد باید جشن‌های عید غدیر و دهه ولایت و امامت را با شکوه چند برابری برگزار کنند. حضرت علی‌(ع) می‌فرمایند «التفکر افضل الاعمال» ان‌شاءالله مسئولان و مردم عزیز ما مطابق این توصیه امیرالمومنین(ع) در همه کارهای خود، تفکر کنند و عاقبت هر عملی را درنظر بگیرند.

مرتضی محب‌الاولیاء

انتهای پیام

 

captcha