اعیاد مذهبی زمینه مناسبی برای آشنایی خردسالان با معصومین(ع) است
کد خبر: 3743012
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

اعیاد مذهبی زمینه مناسبی برای آشنایی خردسالان با معصومین(ع) است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسئول واحد خردسالان جامعه‌القرآن خرمشهر با اشاره به مشارکت به یادماندنی خردسالان این جامعه القرآن در برگزاری جشن بزرگداشت عید غدیر گفت: توجه به حضور کودکان در این جشن‌ها می‌تواند زمینه مناسبی برای آشنایی آنها با این اعیاد به وجود آورد.

اعیاد مذهبی زمینه مناسبی برای آشنایی خردسالان با معصومین(ع) است

شهناز شاهی، مسئول واحد خردسالان جامعه‌القرآن خرمشهر در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این مرکز توجه به اعیاد و مناسبت‌های مذهبی و ایجاد فضایی شاد و مفرح برای کودکان است، گفت: توجه به حضور کودکان در این جشن‌ها می‌تواند زمینه مناسبی برای آشنایی آنها با این اعیاد به وجود آورد.

وی با اشاره به برگزاری جشن عید غدیر در روزهای 7  و 8 شهریور گفت: امسال در عید غدیر برنامه جشنی تدارک دیده شد که خود قرآن‌آموزان بانی آن بودند و این تجربه شیرینی برای ما به عنوان مربیان جامعه‌القرآن و خود بچه‌ها بود.

شاهی اظهار کرد: معمولاً در برنامه‌ریزی‌های جامعه‌القرآن قرآن‌آموزان به همراه خانواده‌ها دعوت می‌شوند و تدارک برنامه به عهده مربیان است. در برنامه‌ای که به مناسبت عید غدیر برگزار شد، رویکرد اجرایی برنامه را به سمت قرآن‌آموزان بردیم و این کار با هدف آشنایی بچه‌ها با عظمت عید غدیر و معرفت به آن انجام شد.

این مربی قرآن افزود: در این مراسم مسئولیت برگزاری برنامه‌های مختلف به بچه‌ها واگذار شد و از هر کلاس فعال‌ترین بچه‌ها در سنین 4 تا 9 سال برای بخش‌های مختلف برنامه همچون قاریان، حاملان قرآن، گروه سرود، پذیرایی و ... انتخاب شدند.

شاهی گفت: در این برنامه با همکاری کانون پرورش فکری قصه‌گویی واقعه غدیر انجام شد که بچه‌ها استقبال زیادی از آن کردند.

وی با اشاره به تأثیر این گونه برنامه‌های بر کودکان بیان کرد: بچه‌ها با قرار گرفتن در این فضا بزرگی عید غدیر را درک کردند و دیدگاه آنها نسبت به آن تغییر کرد. برگزاری جشن همیشه برای بچه‌ها شادی‌آور است و وقتی خود نیز در برگزاری آن مشارکت داشته باشد شیرینی آن برایشان بیشتر می‌شود.

مسئول واحد خردسالان جامعه‌القرآن خرمشهر گفت: به مناسبت عید، قرآن آموزان سادات با هدف زنده کردن رسومات مذهبی اقدام به پخش شیرینی در سطح شهر کردند. خدا را شکر بچه‌ها با اشتیاق و مهربانی از این برنامه حمایت کردند و مردم نیز استقبال کردند. این اتفاق تجربی خوبی برای جامعه‌القرآن بود.

انتهای پیام

captcha