امیری اسفندقه رئیس شورای سیاستگذاری خانه شعر و ادبیات تهران شد
کد خبر: 3743683
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

امیری اسفندقه رئیس شورای سیاستگذاری خانه شعر و ادبیات تهران شد

گروه ادب ــ مرتضی امیری اسفندقه به عنوان رییس شورای سیاستگذاری خانه شعر و ادبیات تهران منصوب شد.

امیری اسفندقه رئیس شورای سیاستگذاری خانه شعر و ادبیات تهران شدبه گزارش ایکنا؛ با حکمی از سوی سیدمحمد حسین حجازی مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد، مرتضی امیری‌اسفندقه رئیس شورای سیاستگذاری خانه شعر و ادبیات تهران شد.
در بخشی از حکم امیری اسفندقه که به امضای سیدمحمد حسین حجازی رسیده، آمده است: خانه شعر و ادبیات تهران می‌بایست با بهره‌مندی از گنجینه بی‌بدیل ادب پارسی و قلم شیوای ادیبان، شاعران و نویسندگان، محفلی برای اندیشه‌ورزی و مکتبی برای رشد و بالندگی اندیشه شهروندان و نشر و بسط ادب و فرهنگ غنی ایران اسلامی باشد. از این رو انتظار می‌رود شورای سیاستگذاری خانه شعر و ادب با حضور نخبگان ادب فارسی و همگامی با سیاست‌های کلان فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران و معاونت فرهنگی و گردشگری شرکت نوسازی عباس‌آباد، بستر خلاقانه و نوینی در جهت تحقق اهداف این مجموعه و رشد و تعالی فرهنگ و ادب پارسی فراهم آورد.
در پایان حکم آمده است؛ بر این اساس جنابعالی را که از فحول شعرای انقلاب اسلامی و ستارگان شعر معاصر فارسی هستید به عنوان «رئیس شورای سیاست‌گذاری خانه شعر و ادب» منصوب می‌نمایم.

یادآور میشود؛ امیری اسفندقه شاعر و نویسنده متولد ۱۳۴۵ و کارشناسی ارشد ادبیات است. کتاب «سیاه مست سایه تاک» اسفندقه در سال جاری کتاب برگزیده جشنواره قلم زرین شد که مجموعه قصاید وی است. «بازوان مولایی»، «قتیل قابله» و «رستاخیز حرکات» نیز از دیگر آثار اسفندقه است.

وی در سال ۱۳۹۲ مدیر خانه شعر ترانه مرکز موسیقی و سرود صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود و اجرا و کارشناسی برنامه رمضانی ماه خدا شبکه یک، اجرا و کارشناسی برنامه ادبی چشم شب روشن شبکه چهار و مدیر گروه فرهنگ و اندیشه شبکه رادیویی فرهنگ در سال ۱۳۸۳ را در کارنامه خود ثبت کرده است.

انتهای پیام

captcha