تدارک صدا و سیما برای پایان هفته
کد خبر: 3744327
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

تدارک صدا و سیما برای پایان هفته

گروه هنر ــ فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «دو ماه شمسی»، «همنشین»، «مهمان مامان»، «آدم برفی»، «قندون جهیزیه»، و ... پنج‌شنبه و جمعه 15 و 16 شهریورماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

با فیلم‌های سیما در پایان هفتهبه گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «دو ماه شمسی»، «همنشین»، «مهمان مامان»، «آدم برفی»، «قندون جهیزیه»، و ...  پنج‌شنبه و جمعه 15 و 16 شهریورماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک سیما

 فیلم سینمایی «دو ماه شمسی» به کارگردانی سعید زارعیان، جمعه 16 شهریورماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: در روزهای پایانی حکومت پهلوی، منصور فرازمند؛ مامور زبده ساواک به جرم جاسوسی متهم به اعدام با جوخه آتش می‌شود. طبق پرونده، نامزد ناصر که لیلی نام دارد روسی‌الاصل بوده و برای کا.گ.ب جاسوسی می‌کند. او به صورت هدفمند خود را به منصور نزدیک کرده و اسرار او را به اطلاع کا.گ.ب می‌رسانده است. منصور از شنیدن این خبر بسیار شوکه می‌شود. لیلی دستگیر شده و او هم به اعدام محکوم می‌شود اما منصور نمی‌تواند این ماجرا را هضم کند. درست لحظه‌ای قبل از اعدام، حکمی می‌رسد که منصور را از مرگ می‌رهاند. اداره کل ساواک او را فرا می‌خواند تا راهی روستایی به نام شمسی در حوالی یزد شود.... در این فیلم امیرمحمد زند، علی اوسیوند و شراره رخام هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه دو سیما 

فیلم تلویزیونی «همنشین» به کارگردانی حجت ذیجودی، پنج‌شنبه 15 شهریورماه ساعت ‌‌8 صبح از شبکه دو سیما پخش می‌شود. خلاصه داستان فیلم از این قرار است که زن و شوهری برای دو ماه عازم سفر خارج از کشور هستند و این در حالی است که سه فرزندشان را برای نگهداری باید نزد پدربزرگ و مادربزرگ بگذارند، اما پدربزرگ راهی بیمارستان می‌شود و به‌ناچار خاله‌ بچه‌ها نگهداری آنها را بر عهده می‌گیرد. خاله که زن بسیار جدی و مقرراتی است، خود را در عالَم کار و فعالیت‌های بیزینسی غرق کرده و از همین‌رو چندان نسبت به تشکیل خانواده و ازدواج علاقه‌ای نشان نداده است. در این میان و با ورود این سه خواهرزاده به زندگی او، نظم و روالی که تاکنون برای خود داشته به هم می‌ریزد.... در این فیلم لادن طباطبائی، بهزاد خداویسی و رامتین خداپناهی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «آتش درون» به کارگردانی کریم هاتفی‌نیا، پنج‌شنبه 15 شهریورماه ساعت 23:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود. در این فیلم با هنرنمایی شهلا ریاحی و غلام‌حسین بنفشه‌خواه خواهید دید: بهمن پسر سرهنگ سپهری فرمانده خود را به‌علت رگبار بستن مردم در 17 شهریور ترور کرده و متواری می‌شود. ولی پس از مدتی دستگیر شده و به زندان می‌افتد و به اعدام محکوم می‌شود. سرانجام در 22 بهمن با ساقط شدن رژیم شاه تمام زندانی‌های سیاسی آزاد می‌شوند. در دوران انقلاب در تمام شهرها حکومت نظامی برقرار است. سرباز بهمن سپهری در زمان خدمت سروان ملکی از عاملان اصلی کشتار 13 آبان را ترور می‌کند و خودش توسط گروهی انقلابی مخفی می‌شود....

فیلم تلویزیونی «مسابقه» به کارگردانی سید جلال دهقانی اشکذری، جمعه  16 شهریورماه ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. داستان در یک مدرسه اتفاق می‌افتد. قرار است در مدرسه میان کلاس‌ها مسابقه فوتبال برگزار شود. اکثر بچه‌های خوب به کلاس سوم ب رفته‌اند و فقط شهاب دروازه‌بان باقی مانده است اما او می‌خواهد در مسابقات رباتیک شرکت کند و نمی‌تواند به تمرینات تیم بیاید. ضمن آنکه هیچ کس نمی‌تواند جایگزین او در دروازه باشد. شهاب که دروازه‌بان قابلی است از شرکت در مسابقات قوتبال به منظور ساخت ربات در کارگاه و به راهنمایی خواهر بزرگترش منصرف می‌شود. یکی از اعضای تیم فوتبال آنها که ربات را باعث عدم حضور شهاب در تیم می‌بیند ربات او را از کارگاه دزدیده و پس از اینکه شهاب در مسابقه فینال برای آنها دروازه‌بانی می‌کند و پایش در جریان این مسابقه می‌شکند با پشیمانی، ربات را به او برمی‌گرداند. این موضوع سبب اختلاف میان بچه های کلاس شده است.... محمد رضا اسکندری، فرزانه سادات سید ابراهیمی و امیر صاحب جلال در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شبکه سه سیما

فیلم سینمایی «مهمان مامان» به کارگردانی داریوش مهرجویی، پنج‌شنبه 15 شهریورماه ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.‌ در این فیلم با نقش‌آفرینی گلاب آدینه، پارسا پیروز فر و امین حیایی خواهید دید: در آستانه ورود مهمانان، مادر دستپاچه و نگران است. با وجود تلاش او براي آماده کردن شرايط، وضعيت آشفته اي حاکم است. هنوز پدر نيامده و هر لحظه ممکن است خواهرزاده مادر و نوعروسش سر برسند. دقايقي پس از ورود پدر (يدالله)، مهمانان سر مي رسند و اين تازه آغاز ماجراست. يدالله خاطرات خصوصي زندگي اش را بدون ملاحظه براي عروس و داماد بازگو مي کند و اصرار او بر ماندن مهمانان، مادر را کلافه کرده، چون در خانه وسايل پذيرايي وجود ندارد. امير ـ پسر کوچک خانواده ـ که براي جا به جا کردن ماشين پسرخاله بيرون رفته، دير مي کند و خبر مي رسد که مسافر سوار کرده است! صديقه، زن حامله اي است در همسايگي آن ها، پس از دور ريختن مواد مخدر شوهر معتادش يوسف کتک سختي از او مي خورد و پسرخاله که مادر مدام او را جناب سرهنگ خطاب مي کند، با يوسف درگير مي شود و ...

فیلم سینمایی «آدم برفی» به کارگردانی داوود ميرباقري، جمعه 16 شهریورماه ساعت 10 به روی آنتن  شبکه سه سیما می‌رود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: عباس خاکپور بعد از چند حرکت شکست خورده براي گرفتن ويزاي آمريکا، به پيشنهاد يک دلال ايراني تغيير چهره داده و به ظاهر يک زن درمي آيد. با اين ترفند او مي تواند ويزاي مهاجرت به آمريکا را بگيرد. اما در اين بين با زني ايراني (دنيا) آشنا مي شود که توسط شوهر سابقش به ترکيه کشانده شده و آواره و سرگردان به حال خود رها شده است. خاکپور که رفته رفته به زن دل بسته، فکر سفر به آمريکا را از سر بيرون مي کند و تصميم مي گيرد به ظاهر قبلي خود بازگشته و ... اکبر عبدی، داریوش ارجمند، مهدی فتحی و پرویز پرستویی در فیلم سینمایی «آدم برفی» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «بند باز» به کارگردانی رابرت زمسکیس، جمعه 16 شهریورماه ساعت 19 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در این فیلم با بازی جوزف گوردون لویت، شارلوت لی بون و گولامی بالارگون خواهیم دید:  فیلیپ پتی بندباز جوان فرانسوی از کودکی با تماشای بندبازی در یک سیرک، شیفته و عاشق این کار می شود. او بر خلاف نظر پدرش تمام وقت و انرژی خود را صرف بندبازی می کند و با اجراهای کوچک خیابانی کسب درآمد می کند. تا اینکه یک روز وارد یک سیرک بزرگ می شود و با پاپا رودی بندباز قدیمی این سیرک آشنا می شود. پاپارودی قبول می کند که فنون حرفه ای این کار را آموزش دهد. فیلیپ که بلند پرواز است و دیگر از کارهای خیابانی خسته شده است دست به یک خطرناک و بزرگ می زند. او با یکی از دوستانش شبانه به بالای ساختمان بلند و قدیمی نوتردام درپاریس می رود و به صورت غیرقانونی بین دو ساختمان آن بند بازی می کند. او بعد از این ماجرا ...

شبکه شما

فیلم تلویزیونی «که لی خان» به کارگردانی حسین تبریزی، پنج‌شنبه 15 شهریورماه ساعت 24 از شبکه شما پخش خواهد شد. داستان فیلم از این قرار است که: مامه رحه، مبارز با ظلم‌خان، پس از مرگ همسرش به دلیل نرسیدن به موقع قابله، تصمیم می‌گیرد بلد کوهستان و راهنمای درماندگان در راه شود. موازی با قصه او، قصه دو دختر دانشجو به نام‌های رها و ترانه در همان حال روایت می‌شود که برای انجام تحقیق دانشجویی راهی کردستان شده‌اند، اما در بهمن گرفتار می‌شوند. مامه رحه به آنان پناه داده و پس ازآن راهنمایشان برای رسیدن به جاده می‌شود. با رفتن مامه رحه، رها و ترانه با دیدن پیکر نیمه‌جانشان در کنار ماموران راهداری درمی‌یابند که سفر آنها، سفری در عالم رویا و در زمان گذشته و مربوط به روحشان بوده است. در این فیلم، کیهان ملکی، نیلوفر شهیدی، حسین پهلوان‌زاده و سوگل طهماسبی هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «وقت خوب ماندن» به کارگردانی صادق پروین‌آشتیانی، جمعه 16 شهریورماه ساعت 13:30 از شبکه شما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان آمده است: آرش به تازگی با لیلا نامزد کرده است. او که کشور را برای پیشرفت مناسب نمی‏داند، آمالش را در خارج جستجو می‏کند. خانواده آرش و همچنین نامزدش با این مسأله مخالفند. چند روز به زمان عقد این زوج مانده، همان روزی که تاریخ دعوتنامه آرش برای رفتن به خارج نیز هست. صبح یک روز لیلا با فرستادن یک پیامک، خروج خود را از زندگی آرش اعلام و ظاهرا خانه پدری را ترک می‌کند. با غیب شدن لیلا پای نیروی انتظامی به ماجرا باز می‏‌شود و آرش که موعد رفتنش فردا است ناچار باید در شهر بماند. جستجو در روز اول ثمری نمی‏بخشد و آرش در این فرصت وضعیتش را مرور می‌‏کند. از طرفی خانواده لیلا که رابطه‌‏شان قدری با هم سرد شده به هم نزدیک‏تر می‌‏شوند. در واگویه پدر آرش با او، اویی که تا آستانه مهاجرت پیش رفته، بازمی‌‏گردد. در این‏جا آرش درمی‌‏یابد که گم شدن لیلا نقشه پدرش بوده و والدین لیلا را نیز از این مسأله مطلع ساخته است تا به این وسیله آرش را به خود بازگرداند.... در این فیلم تلویزیونی حسین توشه، قدرت‌الله صالحی و صفا آقاجانی بازی کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha