تاخیر در نشست ژنو با موضوع یمن
کد خبر: 3744894
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹

تاخیر در نشست ژنو با موضوع یمن

گروه بین‌الملل ـ با قطعی شدن عدم ورود هیئت جنبش انصارلله به ژنو برای انجام مذاکرات در ارتباط با وضعیت یمن، هیئت وابسته به منصور هادی برای ترک این شهر آماده می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المیادین؛ یک منیع نزدیک به سازمان ملل متحد صبح امروز شنبه (17 شهریورماه) از عدم رسیدن هیأت انصارلله به شهر ژنو برای اجرای مذاکرات خبردادند.

این منبع خبری همچنین تصریح کرد: مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن به زودی خبر به تعویق افتاددن مذاکرات را رسما اعلام می‌کند.

 

گفتنی است؛ عربستان سعودی تنها به این شرط با پیشنهاد گریفیتس در ارتباط با انتقال هیأت انصارلله به ژنو توسط هواپیمای عمانی موافقت کرده بود که این هواپیما از سوی ائتلاف مورد بازرسی قرار بگیرد که این پیشنهاد توسط انصارالله و حکومت عمان رد شد.

از سوی دیگر، محمد علی الحوثی با انتشار مطلبی در توئیتر، ضمن رد این پیشنهاد، ممانعت از انتقال هیأت و مجروحان یمنی توسط هواپیمای عمانی را نقض فاحش حقوق بشر توصیف کرد.

 وی در این توئیت دشمن آمریکایی، سعودی، اماراتی و هم پیمانان آنها را به انجام مذاکراتی برای انجام جنایات جدید در الحدیدة متهم کرد.

الحوثی همچنین با تاکید بر رد پیشنهاد انتقال مجروحان به اروپا به جای عمان، موافقت ائتلاف سعودی با پایان دادن به محاصره صنعا را غیر واقعی خواند و تصریح کرد: شایعه انتقال کارشناسان ایرانی به همراه مجروحان به عمان که ائتلاف سعودی به دنبال انتشار آن است، واقعیت ندارد.

انتهای پیام

 

captcha