پیروزی حزب حاکم در انتخابات موریتانی/اسلام‌گرایان در رتبه دوم
کد خبر: 3745109
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

پیروزی حزب حاکم در انتخابات موریتانی/اسلام‌گرایان در رتبه دوم

گروه بین‌الملل ـ حزب حاکم «اتحاد برای جمهوری» در موریتانی توانست با دستیابی به 67 کرسی در مرحله نخست انتخابات پارلمانی، شوراها و منطقه‌ای پیشتاز شود.

 پیروزی حزب حاکم در انتخابات موریتانی / مشارکت 73 درصدیبه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی؛ محمد فال ولد بلال، رئیس کمیته مستقل انتخابات موریتانی در کنفرانس مطبوعاتی صبح امروز (18 شهریورماه) برگزار شد، از مشارکت 73/44 درصدی مردم در انتخابات پارلمانی و شوراها خبر داد.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های نیروهای امنیتی و نظامی در برگزاری این دوره از انتخابات، تصریح کرد: مرحله دوم انتخابات در روز شنبه (24 شهریورماه) برگزار خواهد شد.

براساس نتایج منتشر شده در منابع خبری، حزب حاکم اتحاد برای جمهوری موفق شد با دستیابی به 67 کرسی در مرحله نخست انتخابات مجلس و شوراها پیشتاز این انتخابات شود.

این حزب در دور دوم برای دستیابی به 22 کرسی باقیمانده با دیگر احزاب موریتانی رقابت می‌کند.

 
حزب تجمع ملی برای اصلاح و توسعه معروف به حزب تواصل دارای رویکرد اسلامی در رتبه دوم و حزب معارض اتحاد برای دموکراسی و پیشرفت در رتبه سوم قرار گرفت.
 
گفتنی است؛ انتخابات مجلس، شوراها و منطقه‌ای در موریتانی ساعت هفت صبح به وقت محلی روز شنبه( 10 شهریورماه) با مشارکت 98 حزب سیاسی برگزار شد.
 
حضور گروه‌های معارض سیاسی در این انتخابات پس از سال‎ها و برگزاری آن چندماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از نکاتی بود که این انتخابات را دارای اهمیت کرده بود.
 
انتهای پیام
captcha