تشدید تدابیر امنیتی کنسولگری آمریکا در بصره
کد خبر: 3745177
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

تشدید تدابیر امنیتی کنسولگری آمریکا در بصره

گروه بین‌الملل ـ سفارت آمریکا در عراق، در تدابیر جدید امنیتی، از کارمندان کنسولگری این کشور در بصره خواست از تردد در این استان خودداری کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری السومریه‌نیوز؛ سفارت آمریکا در عراق با انتشار بیانیه‎ای بر پایگاه اینترنتی خود، اعلام کرد: هیئت ایالات متحده در عراق در طول ماه محرم به ویژه از روز 27 لغایت 30 شهریور ماه مصادف با هشتم تا 11 محرم به دلیل بسته شدن راه‎ها و ازدحام جمعیت فعالیت‌های خود را محدود می‌کند.

در این بیانیه با اشاره به این که برخی اعتراضات در بصره به بروز خشونت منتهی شد که کشته و مجروح شدن تعدادی از تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی را به دنبال داشت، آمده؛ کارمندان آمریکا در بصره از رفت و آمد در هر منطقه‌ای که امکان برپایی تظاهرات وجود داشته باشد از جمله منطقه مرکزی ارائه خدمات در این استان خودداری می‎کنند.

 گفتنی است؛ استان بصره در ماه‎های اخبر شاهد برپایی تظاهرات در اعتراض به نحوه ارائه خدمات و در رأس آنها آب شرب و برق بود که کشته و زخمی شده تعدادی از معترضان و نیروهای امنیتی و به آتش کشیدن ساختمان‎های دولتی را به دنبال داشت.
 
در همین راستا، معترضان شامگاه جمعه به ساختمان کنسولگری ایران در بصره حمله و این مکان دیپلماتیک را به آتش کشیدند؛ این حمله از سوی مقامات و شخصیت‌های دینی و سیاسی عراق محکوم شد.
 
انتهای پیام

 

captcha